اظهارات مقام سابق شاباک درباره توانایی موشکی و پهپادی حزب الله

به نقل از شبکه خبری المیادین، لیور آکرمن، مسئول سابق شاباک در این باره اذعان کرد: حزب الله در وضعیت خوبی قرار دارد و دارای زرادخانه بسیار سرشاری از موشک و پهپاد است.

وی همچنین اعتراف کرد: حزب‌الله هنوز یک هشتم از توانایی‌های خود را به کار گرفته است؛ زیرساخت‌های حزب‌الله سالم است و بخش بزرگی از موشک‌های نقطه‌زن و دوربرد آن، موجود است.

آکرمن ادامه داد: حزب‌الله از سال‌ها قبل مسیرهایی را آماده کرده است و آنچه را که آماده انجام آن است، اجرا خواهد کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه دوم مهر حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که تا این لحظه همچنان ادامه دارد.

طبق گزارش وزارت بهداشت لبنان، حملات تا این لحظه حدود ۲ هزار و ۴۰۰ شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است.

حزب‌الله لبنان در مقابل هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرده است؛ حزب الله از همان دقایق اولیه، عملیات‌های متعدد علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داد و طی روزها و ساعت های گذشته با پرتاب صدها موشک، مواضع رژیم صهیونیستی را موشک باران کرد.

حزب‌الله لبنان از هشتم اکتبر ۲۰۲۳ تا هشتم اکتبر ۲۰۲۴ (۱۷ مهرماه ۱۴۰۲ تا ۱۷ مهرماه ۱۴۰۳) بیش از سه هزار و ۱۹۴ عملیات علیه مواضع نظامی و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال سرزمین‌های اشغالی انجام داده است و اکنون برآورد می شود که تعداد عملیات های این جنبش بالغ بر سه هزار و ۳۰۰ مورد شده باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.