عباس عراقچی: برای آتش‌بس در غزه و لبنان رایزنی کردیم

«عباس عراقچی» در بدو ورود به دمشق در جمع خبرنگاران در تشریح اهداف سفر خود به سوریه گفت: هدف از این سفر ادامه رایزنی‌ها در مورد تحولات منطقه است ما در بیروت رایزنی‌های خوبی با مقامات لبنان داشتیم و در همین چارچوب ادامه رایزنی‌ها در سفر به دمشق انجام شد.

وی با بیان اینکه ما همواره با مقامات  سوریه و لبنان در مورد تحولات منطقه رایزنی‌های نزدیکی داشته‌ایم، ادامه داد: مهمترین بحث در حال حاضر موضوع آتش‌بس در لبنان و غزه است در این زمینه ابتکاراتی وجود دارد و رایزنی‌هایی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه متاسفانه جنایات رژیم صهیونیستی ادامه دارد، گفت: همان طور که از اول معتقد بودیم رژیم صهیونیستی جز زبان زور، جنگ و جنایت زبان دیگری بلد نیست و به جنایات خود ادامه می‌دهد.

عراقچی با بیان اینکه توقف  این جنایت‌ها احتیاج به یک تلاش جمعی دارد و تلاش‌های ما در این زمینه ادامه دارد و در همین چارچوب با دوستان خود در دمشق رایزنی و گفت‌وگو خواهیم داشت، در بخش دیگری از صحبت‌های خود به روابط دوجانبه تهران و دمشق اشاره کرد و گفت : روابط خوبی بین ایران و سوریه در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی وجود دارد. ما در این سفر این روابط را بررسی می‌کنیم، تلاش خواهیم کرد که موانع را برطرف کنیم تا این روابط گسترش پیدا کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.