کیهان:
روزنامه کیهان با اشاره به تفاهم ایران و آمریکا نوشت: وقتی تفاهمنامه رسماً نقض شده و اقدام نشده، چرا باید ایران تعهدش برای بازگشایی تنگه هرمز را عملی کند؟ این کار چه توجیهی دارد؟
شفقنا:
منبع آگاه میادین تصریح کرد:«تهران هشدار داد که تداوم عملیات تجاوزات اسرائیل در عمق ۱۰ کیلومتری داخل خاک لبنان، نقض صریح بند نخست یادداشت تفاهم محسوب میشود.»
تسنیم:
رزمندگان حزبالله با سلاحهای سبک و سنگین به مقابله با نظامیان اسرائیلی پرداخته و از ابتدای بامداد تاکنون ۷ مرتبه مواضع آنها را موشکباران کردهاند.
دفاع پرس:
قرارگاه مرکزی خاتمالانبیا هشدار داد که چنانچه ارتش کودک کش رژیم صهیونیستی به شرارت در جنوب لبنان پایان ندهد، باید منتظر پاسخ سخت نیروهای مسلح مقتدر جمهوری اسلامی ایران باشد.
ایرنا:
وزارت خارجه یمن در واکنش به تجاوز امروز رژیم صهیونیستی به پایتخت لبنان در بیانیهای تاکید کرد محور جهاد و مقاومت اجازه نخواهد داد معادله عادی شدن تجاوزگری صهیونیستها تثبیت شود.
چندثانیه آنلاین:
اسرائیل میداند حمله به ضاحیه خط قرمز ایران است. یک هفته قبل، تهران برای نخستین بار در واکنش به نقض این خط قرمز، آغازگر هجوم موشکی علیه تل آویو شد. پس امیدوار به برهم زدن توافق از مسیر حمله به ضاحیه است.
انتخاب:
رئیسجمهور آمریکا درخصوص حمله رژیم صهیونیستی به لبنان گفت: به نتانیاهو زنگ زدم و گفتم: «تو چه غلطی داری می کنی؟ به نتانیاهو گفتم حملات دیگری به حزب الله نکن.»
تسنیم:
وزارت خارجه مصر در بیانیه ای شدید اللحن، حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ارتش لبنان را که به جان باختن ۲ افسر و یک سرباز لبنانی منجر شده است، محکوم کرد.
چین:
نماینده چین در نشست شورای امنیت تاکید کرد: پکن آماده است تا با همکاری تمامی طرفها، برای آرام کردن اوضاع بین لبنان و اسرائیل و بازگرداندن صلح و ثبات به منطقه مشارکت کند.