قیمت دلار در انتظار 3 عامل مهم برای تعیین مسیر

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز در روز دوشنبه دو نیمه متفاوت را پشت سر گذاشت و درهم امارات بازیگر نقش اول معاملات بود که اثر قابل توجهی بر نوسانات دلار گذاشت. بازار ارز که معاملات روز گذشته را با شیب نزولی آغاز کرده بود، در نیمه دوم معاملات با تغییر فاز قیمت درهم، مسیر صعودی را در پیش گرفت؛ روندی که در پی آن قیمت دلار هرات در پله اول از کانال ۵۹ هزار تومان جا خوش کرد. دلار هرات که در آغاز معاملات روز دوشنبه در ۵۹ هزار و ۲۵۰ تومان بازگشایی کرده بود، با کاهش قیمت درهم به کانال ۵۸ هزار تومان عقب نشینی کرد. اما این اسکناس در نیمه دوم معاملات، با رشد قیمت درهم به کانال ۵۹ هزار تومان بازگشت و در نهایت در ۵۹ هزار و ۱۰۰ تومان بسته شد.

قیمت دلار تهران هم همگام با نوسانات درهم تغییر فاز داد. این اسکناس آمریکایی که در آغاز معاملات با ۵۹ هزار و ۱۰۰ تومان بازگشایی کرده بود، در ادامه روز با نوسان درهم تا ۵۹ هزار و ۳۰۰ تومان بالا رفت. در نهایت، قیمت دلار تهران در ۵۹ هزار و ۲۰۰ تومان به کار خود پایان داد. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، دلار در بازار تهران طی دو روز گذشته زیر میانه کانال ۵۹ هزار تومان نوسان داده است. درهم امارات هم در روز دوشنبه با گپ منفی ۴۰ تومانی،‌ در ۱۶ هزار و ۱۸۰ تومان کار خود را آغاز کرد و در نیمه دوم معاملات افزایش قیمت را تجربه کرد و ۱۶ هزار و ۲۴۰ تومان معامله شد. حباب دلاری درهم نیز به بیش از ۴۰۰ تومان افزایش یافت.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «نوسان قیمت دلار زیر سایه 3 عامل مهم/ ردپای بازارساز در دبی؛ درهم سیگنال داد/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز 27 شهریور 1403» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.