کار اصولگرایان سخت شد/ قالیباف و جلیلی بر سر دور راهی؛ کناره‌گیری یا بقا؟

بر اساس آخرین نتایج نظرسنجی ایسپا، اقبال به سمت نامزد اصلاح طلبان در حال افزایش است و به همین دلیل این نگرانی در جبهه اصولگرایان تشدید شده که بدون اجماع، راه سختی برای پیروزی دارند. براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز، در آخرین نظرسنجی، سعید جلیلی ۲۴ درصد از رای شرکت کنندگان را به خود اختصاص داده است و محمدباقر قالیباف، ۱۴.۷ درصد. 

در نگاه اول به نظر می آید که قالیباف شانس بهتری در صورت ماندن دارد. حدود نصف هواداران جلیلی گفتند در صورت انصراف به قالیباف رای می دهند، اما تنها یک سوم از هواداران قالیباف در صورت انصراف او، به سعید جلیلی رای خواهند داد. به گزارش اقتصادنیوز،‌ این یعنی انصراف قالیباف احتمالا به نفع دیگر نامزد موجود در سه ضلعی فعلی، یعنی مسعود پزشکیان خواهد شد. 

از طرف دیگر اشتراک طرفداران قالیباف و پزشکیان هم بیشتر از جلیلی و پزشکیان است و از این نظر هم انصراف قالیباف می تواند به نفع نامزد اصلاح طلبان شود. اما این تنها نگاه اولیه است و اگر کمی دقیق تر شویم نتیجه می تواند متفاوت باشد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «جدال سخت در جبهه اصولگرایان/ قالیباف یا جلیلی؛ کدام نقش اول می‌گیرند؟/ سناریوهای ائتلاف در اردوی سوپر انقلابی‌ها+ نمودار» بخوانید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.