خبر بد آمریکا برای اوکراین/بودجه کمک‌ها تمام شد!

وزارت امور خارجه آمریکا در ۲۷ دسامبر ۲۰۲۳ یک بسته کمک نظامی ۲۵۰ میلیون دلاری به اوکراین را اعلام و به این ترتیب تمام بودجه درنظر گرفته شده آمریکا برای اوکراین را استفاده کرد.

خبر مرتبط
مسکو مدعی شد: افزایش کمک‌های خارجی ۵۴ کشور به اوکراین به ۲۰۰ میلیارد دلار

وزارت دفاع روسیه در گزارشی عنوان کرد: حدود ۵۴ کشور کمک‌هایی را به نیروهای اوکراینی ارسال کرده‌اند تا با روسیه بجنگد.

جمهوری خواهان سنای آمریکا در اوایل ماه دسامبر ۲۰۲۳ لایحه ای شامل ۶۱.۴ میلیارد دلار کمک به اوکراین را مسدود کردند زیرا این لایحه حاوی تدابیر سختگیرانه در مورد سیاست مرزی و مهاجرت آمریکا نبود.

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی و سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت که باوجود تاخیر بین تایید بسته های بودجه و تحویل واقعی آنها، اوکراین همچنان تجهیزات اختصاص یافته در ۲۷ دسامبر را در "روزها و هفته های آینده" دریافت خواهد کرد.

خبر مرتبط
کی‌یف: الگوی حملات هوایی روسیه پیچیده است

سخنگوی نیروی هوایی اوکراین تاکید کرد: پیش‌بینی زمان حملات موشکی مسکو دشوار است.

کربی افزود که پس از پایان این کمک، «هیچ گونه کاری نمی توان انجام داد» مگر اینکه کنگره تصمیم جدیدی اتخاذ کند.

او گفت: «رئیس جمهور [جو بایدن] آخرین بسته [کمک‌های نظامی به اوکراین] را امضا کرد که برای تأمین آن بودجه داشتیم و تمام. اکنون [کنگره] باید [منابع مالی بیشتری] را تایید کند تا بتوانیم به حمایت از اوکراین ادامه بدهیم».

وی ادامه داد: آخرین بسته کمکی به اوکراین که توسط بایدن در تاریخ ۲۷ دسامبر سال گذشته میلادی امضا شد، هنوز به صورت کامل به کی‌یف ارائه نشده و تکمیل آن ممکن است چند هفته طول بکشد.

کیرستن سینما سناتور مستقل آمریکایی در ۳ ژانویه گفت که سنا در حال "دستیابی" به توافقی در مورد اقدامات امنیتی مرزی است که راه را برای تصویب یک بسته بودجه برای اوکراین هموار خواهد کرد.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا از کنگره خواسته است کمک دیگری به ارزش ۶۱ میلیارد دلار به اوکراین اختصاص دهد اما جمهوری‌خواهان از تصویب آن بدون توافق با دموکرات ها برای تشدید اقدامات امنیتی در مرز آمریکا و مکزیک خودداری کرده اند.

کنگره از زمان حمله روسیه به اوکراین، بیش از ۱۱۰ میلیارد دلار برای این کشور تصویب کرده است اما از زمانی که جمهوری‌خواهان کنترل مجلس نمایندگان را از دموکرات ها در ژانویه ۲۰۲۳ گرفتند، هیچ بودجه‌ای را تایید نکرده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.