درخواست اوکراین برای یک نشست اضطراری/ علت چیست؟

دنیس شمیهال نخست وزیر اوکراین در حالی درخواست چنین نشستی را برای دیدار با اهداکنندگان غربی مطرح کرده که کی‌یف در مورد بودجه خود با "ابهام فوق‌العاده‌ای" مواجه است.

خبر مرتبط
زنگ خطر به صدا درآمد/ آمریکا در یک قدمی درگیری مستقیم با روسیه!

رئیس‌جمهور آمریکا در هشداری به روسیه اعلام کرد که اگر اوکراین شکست بخورد ایالات متحده در خطر کشیده شدن به درگیری مستقیم با روسیه خواهد بود.

 به نقل از شبکه خبری راشاتودی، شمیهال نامه‌ای را در ماه جاری میلادی برای پلتفورم چند ملیتی هماهنگ کننده اهداکنندگان مالی برای اوکراین ارسال و به اهداکنندگان غربی تاکید کرد تا برای پوشش کاستی‌های بودجه این کشور، کمک کنند.

بلومبرگ نیز نوشت، نخست وزیر اوکراین در این نامه نوشته است: برای حفظ ثبات اقتصاد کلان، دریافت منابع مالی خارجی کافی، سریع و قابل پیش بینی از ژانویه ۲۰۲۴ ضروری است.

خبر مرتبط
ادعای جنجالی روسیه/ مهمترین هدف اعلام‌نشده از حمله به اوکراین

مقام ارشد روسیه گفت: «اودسا، دنیپروپتروفسک، خارکوف، نیکولایف و کی‌یف مانند بسیاری از شهرهای دیگر که تحت اشغال موقت (دولت اوکراین) قرار دارند، شهرهای روسی هستند.».

در این نامه همچنین آمده است، احتمال انجام مذاکرات درباره پروژه‌های احیا و بازسازی وقتی که نمی‌توانیم اولویت‌های بودجه ۲۰۲۴ را اجرا کنیم، سخت و دشوار است.

این نامه درحالی نوشته شده که کنگره آمریکا نتوانست بسته کمک مالی ۶۱ میلیارد دلاری برای اوکراین را در بحبوحه چندین ماه درگیری‌های داخلی تصویب کند، در حالی که مجارستان بسته کمک مالی چهار ساله اتحادیه اروپا برای اوکراین به ارزش ۵۵ میلیارد دلار را در نشست شورای اروپا در اواسط دسامبر وتو کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.