حجم ویدیو: 0.00 | مدت زمان ویدیو: 00:00:00

دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تکذیب کرد که از بابت شهرک سازی غیرقانونی در کرانه باختری در جریان گفت‌وگوی تلفنی اخیر با جو بایدن، قولی به رئیس‌جمهوری آمریکا داده باشد. در همین حال، رسانه‌های عبری از انجام این گفت‌وگو با میانجیگری سفیر آمریکا در اراضی اشغالی پرده برداشتند.

درخواست فوری آمریکا از ایران

دفتر نتانیاهو در بیانیه‌ای کوتاه در این باره تاکید کرده است:‌ برخلاف گزارش‌ها،‌ شهرک سازی به هیچ وجه متوقف نخواهد شد.

این مرد برنده بازی پوتین و پریگوژین شد؟

این بیانیه پس از آن صادر شد که منابع رسانه‌ای عبری زبان سه شنبه اعلام کرده بودند که نتانیاهو در گفت‌وگوی تلفنی با جو بایدن متعهد به متوقف کردن روند شهرک سازی در کرانه باختری شد.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در این باره گزارش داد: نتانیاهو در این گفت‌وگوی تلفنی متعهد شد که برای ساخت واحدهای شهرکی جدید در کرانه باختری اشغالی برنامه‌ریزی نکند.

این درحالی است که جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در سخنانی در این باره گفت بایدن همچنان نگران اصلاحات قضایی و برخی از فعالیت‌ها و رفتارهای افراطی اعضای کابینه نتانیاهو است.

وی افزود: این نگرانی‌ها همچنان وجود دارند و این کمی آزار دهنده است.

از سوی دیگر، روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» فاش کرد که گفت‌وگوی تلفنی میان نتانیاهو و بایدن با میانجیگری توماس نایدز، سفیر آمریکا در اراضی اشغالی انجام شد.

این روزنامه در این باره اعلام کرد،‌ نایدز چهارم ماه جاری میلادی (سه‌شنبه ۱۳ تیر) در تلاش برای فراهم کردن زمینه گفت‌وگوی تلفنی مذکور با نتانیاهو دیدار کرد و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز بدون درنگ پیشنهاد وی را پذیرفت.

طبق گزارش این روزنامه، گفت‌وگوی نتانیاهو و بایدن قرار بود که شنبه انجام شود؛ اما بستری شدن نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیمارستان مانع از انجام آن در موعد مقرر شد.

رسانه‌های عبری دوشنبه شب اعلام کرده بودند که بنیامین نتانیاهو و جو بایدن با یکدیگر تلفنی گفت‌وگو کردند.

این رسانه‌ها به نقل از سه مسؤول آمریکایی و صهیونیستی گزارش دادند که طرفین در این مکالمه تلفنی برخی مسائل از جمله طرح اصلاحات قضایی کابینه نتانیاهو و تصویب کاهش اختیارات دستگاه قضایی در کنست را مورد بحث و بررسی قرار داداند.

دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد که جو بایدن از نتانیاهو برای سفر به این کشور در آینده نزدیک دعوت کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.