اذعان هاآرتص به اوضاع وخیم اسرائیل: تنها نظامی که ممکن است تغییر کند نظام اسرائیل است نه ایران

روزنامه عبری زبان هاآرتص با اذعان به اوضاع وخیم رژیم‌صهیونیستی تاکید کرد که نظامی که ممکن است در آینده نزدیک در منطقه تغییر کند نظام اسرائیل است نه ایران.

این روزنامه نوشت: درگیری‌های کنونی در جبهه‌های مختلف برآمده از راهبرد حماس و حزب‌الله مبنی بر مبارزه با اسرائیل از طریق عملیات فرسایشی تا زمان نابودی آن است.

هاآرتص در ادامه نوشت: اوضاع منطقه‌ای و بین‌المللی اسرائیل از این بدتر نمی‌شود. درحالیکه باید از روند عادی‌سازی روابط به عنوان سکویی برای ترسیم جایگاه اسرائیل در منطقه استفاده می‌شد، اکنون اوضاع امارات، بحرین و مراکش در شرایطی است که نمی‌توان از آن دفاع کرد. مصر و اردن نیز اقدام به کاهش سطح روابط خود کرده‌اند.

بر اساس گزارش این روزنامه، راهبرد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم‌صهیونیستی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران نیز کاملاً نابود شده و روابط با آمریکا نیز به صورت بی‌سابقه ای متشنج است. بدون آمریکا یک هم‌پیمان بسیار مهم اسرائیل به‌شمار می‌رود معلوم نیست این رژیم بتواند یک روز نیز دوام بیاورد.

هاآرتص نوشت: ما اکنون با طوفانی روبه‌رو هستیم که پیش از این تحلیلگران نسبت به وقوع جنگ در چند جبهه هشدار می‌دادند. ایران، حماس و حزب‌الله از آشوب جاری در داخل اسرائیل خوشحال هستند. چرا نباشند؟ تمام این درگیری‌ها قدرت بازدارندگی اسرائیل را تضعیف کرده و جایگاه بین‌المللی آن را نابود می‌کند. تنها نظامی که پیش‌بینی می‌شود درآینده نزدیک در منطقه تغییر کند اسرائیل است نه ایران.

پایگاه اینترنتی «تایمز اسرائیل» نیز روز یکشنبه در مقاله‌ای به قلم «امیر بارشلوم»، تحلیلگر نظامی صهیونیستی با اذعان به قدرت روزافزون جمهوری اسلامی ایران در برابر نفوذ سنتی آمریکا در خاورمیانه از ظهور خاورمیانه جدید با رهبری ایران و متحدان اقلیمی و همگرایی با کشورهای عرب منطقه خبر داد.

به اذعان این تحلیلگر مجرب صهیونیستی، آمریکا به شدت نگران محور نوظهور در خاورمیانه با همگرایی و همسویی سیاسی ایران، روسیه، چین و عربستان سعودی است.

لذا نشست روز پنچشنبه هفته گذشته وزیران خارجه تهران و ریاض در پکن و بازگشایی مجدد سفارتخانه دو کشور، به اذعان این تحلیلگر باسابقه به معنای پیروزی این محور منطقه‌ای به سرپرستی چین است.

در همین راستا، روزنامه عبری مطرح کرد چرخش ایران در تنش زدایی و همگرایی با کشورهای عرب با تشویق پکن، گامی است در اتحادی نوین و راهبردی و پیامی نگران کننده به واشنگتن و تل آویو است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.