حمله به شهردار استانبول با سنگ+جزئیات

در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی در ترکیه، تنش‌ها و حساسیت‌ها در این کشور شدت گرفته است.

در آخرین رویداد، اکرم امام‌اوغلو، شهردار استانبول از حزب جمهوری‌خواه خلق (CHP)، در جریان یک میتینگ انتخاباتی در شهر ارزروم هدف پرتاب سنگ‌ قرار گرفت. در نهایت او با افزایش تنش مجبور به ترک این تجمع شد. این حزب، رقیب اصلی اردوغان در انتخابات است.

جزئیات گفت و گوی گوترش با نخست وزیر اسپانیا درباره جنگ اوکراین

خبرگزاری‌های ترکیه گزارش دادند، عصر دیروز در حالی که امام‌اوغلو بالای سقف یک اتوبوس در حال سخنرانی بود، هدف سنگ‌پراکنی از سوی افراد ناشناس قرار گرفت.

در نتیجه این حمله تعدادی از افراد شرکت کننده مجروح شدند. فرماندار ارزروم از مراجعه ۱۷ نفر به بیمارستان‌ها خبر داد.

امام‌اوغلو نیز ساعاتی بعد در توییتر خود اعلام کرد«۱۰ تا ۱۵ نفر به سمت اون سنگ پرتاب کرده‌اند و اینکه عاملان این واقعه اهل «ارزروم» نبودند و فرماندار این شهر باید به خاطر «بی تدبیری» استعفا بدهد».

امام‌اوغلو در گفته‌های بعد از حادثه، نیروهای امنیتی را «به خودداری عمدی از اقدام در مقابل این اتفاق متهم کرد و این حادثه را یک اقدام تحریک آمیز توصیف کرد».

اما در مقابل شهردار ارزروم در یک مصاحبه خبری گفت که در آغاز این طرفداران حزب جمهوری‌خواه خلق (رقبای اردوغان) بودند که به پرتاب سنگ پرداختند.

سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه در اولین واکنش در توییتر نوشت: «اکرم امام‌اوغلو که مردم ارزروم را تحریک آمیز خطاب می‌کند، خودش یک محرک است».

وزیر دادگستری ترکیه نیز در این رابطه اعلام کرد که تعدادی را دست‌گیر کرده‌اند. با این حال وی تاکید کرد «هم موضع گیری امام‌اوغلو و هم پرتاب کنندگان سنگ محکوم هستند».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.