درخواست انگلیس از روسیه درباره اوکراین

سفیر و نماینده انگلیس در سازمان ملل گفت: زمان آن فرا رسیده است که روسیه به جنگ پایان دهد و  خاک اوکراین را ترک کند و متعهد به گفتگو و مذاکره شود.

بارابارا وود وارد سفیر و نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل با طرح ادعاهای خود علیه مسکو افزود: روسیه تلاش می کند در این جنگ ترور، وحشت و رنج را برای مردم غیرنظامی اوکراین به ارمغان بیاورد. این اقدامات وحشیانه، غیرقانونی و به طرز وحشتناکی بی رحمانه است.

وی تصریح کرد: میلیون ها نفراز مردم اوکراین مجبور به ترک خانه های خود شده و نیازمند کمک های بشردوستانه هستند. صدها نفر در این کشور کشته، مجروح یا مفقود شده اند.

سفیر انگلیس ادامه داد: بیش از ۵۰۰ مدرسه آسیب یا تخریب شده و کلاس های درس به دلیل آژیرهای مکرر حمله هوایی و قطع برق، تعطیل می شوند. آسیب های وارده از سوی روسیه برای نسل ها ادامه خواهد داشت.

سفیر و نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل گفت: پاسخ شورای امنیت و سازمان ملل به این اقدامات ثابت بوده و خواهان پایان جنگ در اوکراین و برقراری صلح است اما روسیه حاضر به پذیرش نیست.

این دیپلمات انگلیسی ادامه داد: زمان آن فرا رسیده است که روسیه به این جنگ پایان دهد، خاک اوکراین را ترک کند و بر اساس قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل متعهد به گفتگو و مذاکره شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.