خبرگزاری فرانسه گزارش داد، این اتهامات در شرایطی مطرح می‌شود که دیپلمات‌های سازمان منع اشاعه تسلیحات شیمیایی در لاهه جلسه‌ای غیر علنی درباره این بحران تشکیل دادند.

در همین حال دیده‌بان انگلیس با بیان اینکه هفت تحقیق جداگانه درباره شبکه خبری راشا تودی به جریان افتاده است، تاکید کرد افزایش چشمگیری در برنامه‌های این شبکه از زمان وقوع مسمومیت برای سرگئی اسکریپال در چهارم مارس دیده می‌شود.

کارشناسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی هفته گذشته یافته های انگلیس درباره اینکه جاسوس سابق روسیه و دخترش با یک نوع عامل اعصاب دچار مسمومیت شدند، تایید کرد.

در همین حال پیتر ویلسون، سفیر انگلیس در جلسه مذکور گفت: ما همچنان به این نوع رفتار بی‌پروا و تبعیض‌آمیز روسیه در زمان تخطی از کنوانسیون مذکور اعتراض خواهیم کرد چرا که تهدیدی برای امنیت جهانی است.  

این دومین نشست سازمان مذکور طی سه روز گذشته به درخواست انگلیس است. این سازمان به صورت علنی نام ماده شیمیایی که علیه آن جاسوس استفاده شد یا منشاء آن را اعلام نکرد. انگلیس تاکید دارد از عامل اعصاب نوویچوک که اولین بار در دهه ۷۰ میلادی توسط شوروی تولید شد، استفاده شده است.    

مسکو اما تمامی این اتهامات را رد کرده و الکساندر شولگین، سفیر روسیه در هلند در یک کنفرانس خبری گفت بیان انگلیس از این تحولات "داستانی پیچیده در دروغ" است و انگلیس "برای گول زدن همه تلاش می‌کند."

همچنین واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل تاکید کرد تحلیلگران این سازمان این عامل اعصاب را به روسیه مرتبط ندانستند و گفت لندن در حال انتشار "ادعاهای بی‌اساس" است.

انتهای پیام

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.