وزیر کشور: اقوام بزرگترین پشتیبان کشور هستند

احمد وحیدی عصر امروز سه‌شنبه ۱۷ آبان در آیین افتتاح پانزدهمین دوره جشنواره بین المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین که در محل نمایشگاه بین المللی گرگان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مسائل مهم بشری، توجه به اقوام است و متاسفانه در دهکده جهانی، آن چیزی که لگدمال می شود مسئله قومیت‌ها است‌؛ در واقع فرهنگ شهروند جهانی به مفهوم یکسان‌سازی انسان‌هاست طوری که همه در چارچوب فرهنگ غرب، فکر و اندیشه یکسان داشته باشند و در این فرهنگ انسان‌ها، مکانیکی هستند.

وی افزود: فضای مجازی امروز در خدمت دنیای غرب برای تحمیل یکسان‌سازی است و در مقابل آن، فرهنگ اسلامی قرار دارد، فرهنگ ایرانی و اسلامی ما همه این تفاوت ها و تنوع ها را به رسمیت می‌شناسد و به آن تاکید دارد و به دنبال حفظ اصالت‌ها و هویت‌های مربوط به این حوزه است.

وزیر کشور با بیان اینکه فرهنگ اصلی ایرانی‌اسلامی ما به شدت، فرهنگ‌های اصیل در قومیت‌های مختلف را به رسمیت می‌شناسد و توانست با هویت قوی ایرانی اسلامی چتر پوششی برای همه اقوام باشد، تصریح کرد: همه اقوام در قالب هویت ایرانی و اسلامی جایگاه ارزشمند خود را می‌شناسند و این مهم مسئله بشریت است، در کشور عزیز ما اقوام فرصت‌های بزرگی به شمار می‌روند که علاوه بر حفظ کشور حتی برای توسعه مفاهیم انقلاب اسلامی حائز اهمیت هستند.

وحیدی از اقوام به عنوان یکی از بزرگترین فرصت‌های کشور برای نمایش قدرت مدیریت از نوع نظام مقدس جمهوری اسلامی در یک گستره جغرافیایی بزرگ یاد کرد و افزود: این مدیریت را در نقاط دیگر کمتر شاهد هستیم.

وی متذکر شد: پیش از انقلاب اسلامی، ملت ما را از تجزیه استان‌های کشور می‌ترسانند و زمانی که شاه از کشور فرار می‌کرد این جملات را به زبان می‌آوردند اما امروز با گذشت بیش از ۴۳ سال از انقلاب اسلامی،  اقوام بزرگترین پشتیبان این کشور هستند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه اقوام مختلف ایرانی در کنار یکدیگر قدرت و فضایی پر از نشاط و صمیمت ایجاد کردند، بیان کرد: ایران با وجود اقوام قدرتمند است و فرهنگ و اصالت‌های قومیت‌های ایرانی می‌تواند از ما در برابر فرهنگ غرب صیانت کند.

وحیدی با بیان اینکه دشمن به دنبال نابودی هویت‌ها و اصالت‌های قومیت‌های ایرانی است، تصریح کرد: امروز پیام اصلی جشنواره اقوام ایران زمین حاوی این مهم است که ما اقوام مختلف کنار هم و بازو به بازوی هم برای رسیدن به اوج اقتدار و عظمت کشور تلاش خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه شناساندن سنت‌ها و اصالت‌های ناب بین اقوام اثرات بسیار مهمی دارد، گفت: باید ایرانگردی و زمینه‌های آشنایی اقوام با یکدیگر بیشتر شود؛ این مسئله علاوه‌بر حوزه فرهنگ به حوزه اقتصاد نیز کمک می‌کند.

وزیر کشور متذکر شد: امروز پرچم مقدس و سرود پرافتخار جمهوری اسلامی هر ایرانی را به شعف می‌آورد و همه ما افتخار می‌کنیم زیر این پرچم هستیم و کسی تصور نکند که می‌تواند این مهم را از ما بگیرد؛ هیچ کس از خارج از این مرزها بیشتر از خود مردم ایران برای این کشور دلسوزی نمی‌کند و هیچ کسی تصور نکند در کشور می‌تواند با اتکای به بیگانگان و با ایجاد واگرایی، راه ملت ایران و اقوام ایرانی را دچار خدشه کند.

وحیدی از بصیرت و هوشیاری اقوام مختلف استان گلستان در حفظ وحدت و امنیت در حوادث اخیر قدردانی کرد و یادآور شد: هر کسی که به‌دنبال واگرایی رفت و خواست بین اقوام ایران و هویت ایرانی‌اسلامی اختلاف ایجاد کند چنین شخصی قطعا از یک موقعیت خارجی خط می‌گیرد و این افراد موفق نمی‌شوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.