برخی رسانه‌های داخلی روز سه‌شنبه ۱۸ تیرماه به اشتباه خبر توقیف نفتکش اوکراینی حامل نفت ایران در کانال سوئز توسط نیروهای مصری را به‌عنوان خبری جدید منتشر کرده‌اند، در حالی که توقیف این نفتکش ۱۰ روز قبل اتفاق افتاده است.

گزارشی که رسانه‌ها به آن استناد کرده‌اند امروز سه‌شنبه نهم جولای (۱۸ تیر) از سوی پایگاه خبری «میدل ایست مانیتور» به نقل از شبکه خبری «العربی الجدید» منتشر شده است. این در حالی است که در همان پاراگراف اول گزارش به این نکته اشاره شده که نفتکش اوکراینی حامل نفت ایران «۱۰ روز قبل» در هنگام عبور از کانال سوئز به دستور مقامات مصری توقیف شده است.

با این حال برخی رسانه‌های داخلی و همچنین کانال‌های اجتماعی برخی رسانه‌ها بخصوص رسانه‌های معاند، خبر توقیف نفتکش ایرانی را مانند یک خبر جدید پوشش داده‌اند و این خبر در عین حال به طرز سریع در شبکه‌های اجتماعی در حال انتشار است.

حساسیت مخاطبان به اخبار توقیف نفتکش‌ها به این دلیل بالا است که هفته گذشته یک فروند نفتکش حامل نفت ایران در هنگام عبور از آب‌های جبل‌الطارق توسط نیروی دریایی انگلیس توقیف شد. توقیف این نفتکش که از سوی وزارت امور خارجه ایران مصداق «راهزنی دریایی» خوانده شد، سر و صدای زیادی را در رسانه‌ها ایجاد کرد و برخی رسانه‌ها مدعی شدند که این نفتکش حامل سلاح بوده است.

با این حال در بازرسی‌های دقیق و آزمایشگاهی مشخص شد که این نفتکش چیزی جز نفت خام حمل نمی‌کرده است تا دروغ بودن ادعاهایی که با هدف تحت فشار قرار دادن ایران مطرح شده بودند، بر همه آشکار شود.

 

این مطلب برایم مفید است
6 نفر این پست را پسندیده اند