اما پس از اصلاح 37درصدی اولیه و رشد 27درصدی پس از آن، شاخص معدنی کف خود را در 288هزار واحد حفظ کرده و در یک تراکم مثلثی در حال نوسان است. در حال حاضر به سمت کف مثلث مذکور در حال حرکت بوده و مهم‌ترین حمایت پیش روی آن نه در نمودار قیمت؛ بلکه در اندیکاتور شاخص قدرت نسبی و روی 26 واحد است. با توجه به اینکه هم اکنون اندیکاتور روی 33 واحد قرار دارد و با توجه به اندیکاتور میانگین متحرک همگرا و واگرا که وارد فاز منفی شده است، به نظر می‌رسد در کوتاه‌مدت اصلاح به سمت خط پایینی تراکم ادامه داشته باشد و در ادامه نیز می‌تواند در همین محدوده تراکمی نوسان کند. اما شمایل نمودار به ویژه در تکه آخر به گونه‌ای است که در میان‌مدت و بلندمدت نویدبخش بازگشت به مدار رشد خواهد بود.

کگل: معدن گل‌گهر به عنوان بزرگ‌ترین شرکت گروه با مارکت 140 هزار میلیارد تومانی بیشترین تاثیر و بیشترین شباهت حرکتی و نموداری را با شاخص گروه خود دارد.

کچاد: معدن چادرملو به‌عنوان دومین سهم گروه با مارکت 120 هزار میلیارد تومانی در فاز نخست ریزش همگام با بازار افت محسوس 48 درصدی داشت؛ اما ظرف ماه‌های اخیر به لطف چشم‌انداز بنیادی توانست این افت را جبران و تا یک قدمی سقف ثبت‌شده در قله بازار پیشروی کند.