شماره روزنامه ۶۱۳۶
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۱۳۵ دنیای اقتصاد

اخبار دنیا - روزنامه شماره ۶۱۳۵

  • حضور انرژی‌زا در کمپین هریس

    دنیای اقتصاد: ۱۰روز قبل از رفتن رای‌دهندگان به پای صندوق‌های رای، کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور در یک گردهمایی در جورجیا به طبقه متوسط ​​آمریکا روی آورد و حدود ۲۰هزار نفر را به خود جلب کرد. الجزیره در گزارش ۲۵اکتبر نوشت، هریس تنها کسی نبود که جمعیت برای او آمده بودند: بروس اسپرینگستین، موسیقی‌دان برجسته، باراک اوباما رئیس‌جمهور سابق، اسپایک لی کارگردان سینما و تایلر پری بازیگر و فیلم‌ساز برای حمایت از هریس حضور داشتند. در همین حال، دونالد ترامپ نیز در آریزونا و نوادا تجمعاتی برگزار کرد. در آریزونا او گفت که هریس را در سی‌ان‌ان دیده و عملکرد او را «مصیبت‌آمیز» توصیف کرد؛ این جدیدترین مورد از مجموعه انتقادهایی است که این نامزدها روانه هم می‌کنند.
  • آمادگی برای آتش‌بس؟

    دنیای اقتصاد: آخر هفته قاهره میزبان هیات‌هایی از حماس و اسرائیل بود. روز پنج‌شنبه هیات حماس به ریاست «خلیل الحیه» در یک سفر کوتاه از قاهره، پایتخت مصر بازدید کرد. ظاهرا این دیدار که به درخواست مصر و در پی تماس‌های تلفنی بیش از یک طرف منازعه انجام شد، حدود پنج‌ساعت به طول انجامید و پیشنهادهای آمریکا و مصر درباره آتش‌بس مورد بحث قرار گرفت. همچنین روز جمعه نیز دیوید بارنیا، رئیس سرویس جاسوسی اسرائیل (موساد) از مصر بازدید کرد.
  • مهم‌ترین رویداد در بریکس چه بود؟

    دنیای‌اقتصاد: برای کسانی که با مطالعه «زبان بدن» امرار معاش می‌کنند، در اجلاس بریکس در قازان روسیه، مطالب زیادی در این زمینه وجود داشت. تصاویر زیادی از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه وجود داشت که با وجود جنگش در اوکراین نشان می‌داد که در صحنه جهانی منزوی نیست و در کنار رهبران ۳۶کشور -که نزدیک به ۲۲ نفر از آنها رئیس‌جمهور یا نخست‌وزیر بودند- ایستاده بود. تصویر نارندرا مودی، نخست وزیر هند که به تازگی از دیدار با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در هفته‌های اخیر بازگشته بود، نشان می‌داد که او برای دومین‌بار در سه ماه گذشته پوتین را در آغوش گرفته است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر