شماره روزنامه ۶۰۴۴
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۳۴ دنیای اقتصاد

اخبار دنیا - روزنامه شماره ۶۰۳۴

  • انحلال کابینه جنگی در اسرائیل

    دنیای اقتصاد: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، پایان کابینه جنگی ۶نفره را اعلام کرد. گزارش‌های روز دوشنبه حاکی از آن بود که نتانیاهو این تصمیم را عصر روز گذشته در جلسه کابینه امنیتی-سیاسی اعلام کرد. شرکای ائتلاف راست افراطی نتانیاهو برای تشکیل کابینه جنگی جدید پس از خروج بنی‌گانتس از کابینه اضطراری فشار می‌آورند. «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی مذهبی-ملی‌گرا و «ایتامار بن‌گویر» وزیر امنیت داخلی که خواستار ادامه بمباران غزه توسط اسرائیل شده‌اند، به‌رغم درخواست‌ها برای خویشتن‌داری از سوی متحدان از جمله ایالات متحده، خواستار تشکیل «کابینه جنگی جدید» با حضور رهبران ائتلاف حزبی شده بودند.
  • دل‌نگرانی از جنگ گسترده

    دنیای اقتصاد: ارتش اسرائیل روز یکشنبه ۲۷خردادماه ادعا کرد که حزب‌الله با حمله به اسرائیل از خاک لبنان به دنبال دامن زدن به خطر یک رویارویی گسترده‌تر است. دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش گفت: «تحرکات روزافزون حزب‌الله ما را به آستانه تنش‌های گسترده‌تری می‌رساند که می‌تواند پیامدهای ویرانگری برای لبنان و کل منطقه داشته باشد.» اظهارات او بازتاب تهدیدی بود که بنیامین نتانیاهو، در اوایل ماه جاری، چند روز پس از پرتاب رگبار راکت‌ها و پهپادهای بدون سرنشین حزب‌الله از لبنان به شمال اسرائیل، مطرح کرد.
  • سربازان پولی پوتین

    دنیای‌اقتصاد: نیروهای روسیه نبردهای خونینی را در سرزمین‌های اشغال‌کرده اوکراین به راه انداخته‌اند. مسکو این دستاوردها را از طریق طیف وسیعی از سربازان به چنگ آورده است؛ از سربازان عادی گرفته تا محکومان به زندان و یک اردوگاه جنگی آموزشی در چچن. برخی برای پول می‌پیوندند، برخی دیگر برای فرار از مشقت‌های روزمره. اما همیشه روی مثبت وجود دارد؛ چه بسا خداحافظی‌های اشک‌آلودِ بدون بازگشت هم وجود داشته باشد.
  • تاوان لبخند زدن به «ماچادو»

    دنیای‌اقتصاد: خودرویی در بیرون رستورانی ساده در ایالت گواریکو در ساوانای ونزوئلا ایستاد. راننده از پشت فرمان فریاد زد: «شما جزو کسانی هستید که دولت کسب‌وکارتان را بسته است؟ من یک عکس با شما می‌خواهم!» مرد پس از خروج از ماشین، به کورینا هرناندزِ ۴۴ساله، یکی از صاحبان رستوران نزدیک شد. با او سلفی گرفت. به وی گفت: «همه ما عصبانی هستیم.» کورینا و خواهرش الیس هرناندز، درست زمانی که ونزوئلا به رقابتی‌ترین انتخابات خود در سال‌های اخیر نزدیک می‌شود، به‌عنوان قهرمانان سیاسی ظاهر شده‌اند.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر