شماره روزنامه ۶۰۴۲
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۲۹ دنیای اقتصاد

اخبار دنیا - روزنامه شماره ۶۰۲۹

  • روز تحقیر پدرخوانده‌های سیاست اروپا

    دنیای اقتصاد: احزاب راست افراطی در انتخابات پارلمانی اتحادیه اروپا به دستاوردهای قابل توجهی دست یافته‌اند و شکست‌های تحقیرآمیزی را به احزاب اولاف شولتز صدراعظم آلمان، امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه و کارل نهامر صدراعظم اتریش تحمیل کرده‌اند. به گزارش الجزیره، درحالی‌که احزاب جریان اصلی کنترل پارلمان اروپا با ۷۰۵عضو را در روز یکشنبه در دست داشتند، این بلوک ۲۷عضوی به‌طور محسوسی به سمت راست چرخید که نشانه‌ای از دوام احساسات «ضد وضع موجود» در این قاره است.
  • فشارهای فزاینده علیه اسرائیل

    دنیای‌اقتصاد: درحالی‌که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در آخرین تلاش خود برای توقف درگیری‌ها به خاورمیانه سفر کرد، ایالات متحده اواخر روز یکشنبه از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا درباره آخرین قطعنامه خود برای آتش‌بس در غزه رای دهد. «نیت ایوانز»، سخنگوی هیات ایالات متحده در سازمان ملل روز یکشنبه در بیانیه‌ای گفت: این پیشنهاد به رهبری ایالات متحده «آتش‌بس کامل و آزادی فوری گروگان‌ها را به همراه خواهد داشت».
  • جنگ قریب‌الوقوع نیست

    دنیای اقتصاد: تنش‌ها و حملات متقابل بین اسرائیل و حزب‌الله لبنان در حال افزایش است.از ۸ اکتبر، حزب‌الله لبنان، اسرائیل را درگیر یک نبرد سطح پایین برای جلوگیری از تداوم جنگ در غزه کرده که تاکنون بیش از ۳۶هزار کشته برجای گذاشته است. «مت ناشد» در گزارش ۷ژوئن در الجزیره نوشت، غیرنظامیان از روستاهای دو طرف مرز تخلیه شده‌اند. اسرائیل روستاهای لبنان را با فسفر سفید هدف قرار داده است؛ درحالی‌که حزب‌الله تاسیسات نظامی اسرائیل را با هواپیماهای بدون سرنشین، موشک‌های هدایت‌شونده و سایر تسلیحات هدف قرار داده است. طی چند روز گذشته، همزمان با تلاش جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای برقراری آتش بس در غزه هر دو طرف حملات خود را افزایش داده‌اند.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر