هرج و مرج در روز افتتاحیه المپیک

این شرکت افزود که ترافیک این خطوط را «به‌شدت مختل کرده است.» بسیاری از قطارها لغو و به مسافران توصیه شد در صورت امکان سفرهای خود را به تعویق بیندازند. «پاتریس ورگریته» وزیر حمل‌ونقل فرانسه، در بیانیه‌ای گفت که «اقدامات مخرب هماهنگ» چندین خط ریلی سریع‌السیر این کشور را هدف قرار داد. او گفت که انتظار می‌رود این امر باعث اختلال در ترافیک و برنامه‌های سفر در آخر هفته شود. شرکت راه‌آهن همچنین گفت که یک «عمل بدخواهانه» در اطراف «آراس»، شهری در حدود ۱۰۰مایلی شمال پاریس، در خط پر سرعت بین پایتخت و لیل رخ داده است. اقدام دیگر در نزدیکی کورتالن، شهری در ۹۰مایلی جنوب غربی پاریس، در خطوطی که تور و لومان را به پاریس متصل می‌کند، روی داد. این شرکت گفت که «یک اقدام مخرب» در خطی که پاریس را به جنوب شرقی فرانسه متصل می‌کند، خنثی شد.این شرکت گفت که آتش‌نشانان در حال پاسخ‌گویی به این دو قسمت بودند که حدود ساعت ۵:۱۵ صبح رخ داد.

این شرکت درباره لغو و تاخیر ۳۰ تا ۹۰دقیقه‌ای هشدار داد. حال و هوای پاریس از قبل متشنج بود؛ جایی که تدابیر امنیتی هفته‌ها قبل از مراسم افتتاحیه جمعه شب تشدید شده بود. ده‌ها هزار افسر پلیس به همراه واحدهای ضد تروریسم و ​​ارتش در سراسر شهر مستقر شده تا از اماکن المپیک، مکان‌های گردشگری، ایستگاه‌های قطار و گوشه خیابان‌ها محافظت کنند. هفته‌ها پیش، مقامات بخشی از رودخانه سن را محاصره کردند تا از هزاران ورزشکاری که در یک ناوگان عظیم قایق در این مراسم شرکت می‌کنند و صدها هزار هوادار که برای دیدن آن می‌آیند، محافظت کنند.به گفته شرکت ملی راه‌آهن، فرانسه چهار خط اصلی راه آهن سریع السیر دارد که پاریس را به بقیه فرانسه متصل می‌کند و سه مورد از آنها توسط «اقدامات مخرب همزمان» هدف قرار گرفتند.

این اختلالات در زمان بسیار بدی برای فرانسه رخ می‌دهد. میلیون‌ها نفر در سراسر جهان در آستانه تماشای بازی‌های المپیک تابستانی پاریس، به‌ویژه مراسم افتتاحیه بسیار مورد انتظار و پرخطر در رودخانه سن هستند و صدها هزار فرانسوی در آستانه ترک یا بازگشت از تعطیلات تابستانی خود هستند. دولت بریتانیا هم یک توصیه مسافرتی صادر و به مسافران توصیه کرد سفرهای خود را به تعویق بیندازند و خدمات ریلی فرانسه از جمله یورو استار و قطارهای سریع‌السیر داخلی ممکن است تا دوشنبه مختل شود.