«کنت وگل»، «تئودور شلیفر» و «لورن هیرش» در گزارش ۴ژوئیه در نیویورک‌تایمز نوشتند، رئیس‌جمهور روز چهارشنبه در بحبوحه انتقادها از عملکرد ضعیف خود در مناظره هفته گذشته، مجددا بر تعهد خود برای ماندن در رقابت تاکید کرد. اما این امر کمک‌کنندگان یا استراتژیست‌هایی را که نگران این هستند که او نتواند در ماه نوامبر برنده شود، آرام نکرده است.گروهی از آنها در تلاشند تا ۱۰۰میلیون دلار برای نوعی صندوق امانی به نام «نسل بعدی PAC» جمع آوری کنند که برای حمایت از یک نامزد جایگزین استفاده می‌شود. حامیان جایگزین‌ بالقوه مانند کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور در تلاش برای تعیین جانشین مورد نظر خود هستند. سایر اهداکنندگان می‌گویند که نه تنها از کمک‌ به بایدن، بلکه از دیگر گروه‌های دموکرات نیز خودداری می‌کنند، مگر اینکه بایدن تسلیم شود و کنار برود. یک جنبش جداگانه برای هدایت پول به سوی نامزدهای مناصب پایین‌تر وجود دارد.

حامیان مالی از مقامات منتخب در همه سطوح می‌خواهند که علنا بایدن را برای کناره‌گیری تحت فشار قرار دهند. برخی از کمک‌کنندگان بزرگ مانند «رید هستینگز» فراخوان‌هایی مبنی بر کناره‌گیری بایدن از سمت خود را اعلام کردند.«گیدئون استاین»، یک اهداکننده که دارای ارتباطات عمیقی در میان دموکرات‌هاست، گفت که خانواده او ۳.۵میلیون دلار کمک‌های برنامه‌ریزی‌شده به سازمان‌های غیرانتفاعی و سازمان‌های سیاسی فعال در رقابت‌های ریاست‌جمهوری را پرداخت نمی‌کنند، مگر اینکه بایدن کناره‌گیری کند. او گفت که تقریبا هر کمک‌کننده بزرگی که با او صحبت کرده است، معتقد است که «یک بلیت جدید، همانا نفع در شکست دادن دونالد ترامپ است.» «ابیگیل ای.دیزنی» فیلم‌سازی که وارث ثروت دیزنی است، در یک تعامل ایمیلی به نیویورک‌تایمز گفت که کمپین بایدن و کمیته‌های حامی آن -از جمله کمیته ملی دموکرات‌ها، PAC های بزرگ و گروه‌های غیرانتفاعی - «هیچ سنتی از آن دریافت نخواهند کرد مگر اینکه کار را یکسره کنند و بایدن را از صدر به زیر بکشند.» خانم دیزنی که یکی از حامیان اصلی دموکرات‌ها بوده است، افزود: «بایدن مرد خوبی است که به خوبی به کشورش خدمت کرده است، اما مخاطرات آن‌قدر زیاد است که اجازه نمی‌دهد ترس مسیر پیش روی ما را تعیین کند.»

«دیمون لیندلوف»، تهیه‌کننده هالیوودی که بیش از ۱۱۵۰۰۰دلار به دموکرات‌ها در این دوره از انتخابات کمک کرده است و ماه گذشته در مراسم جمع‌آوری کمک مالی بایدن در هالیوود شرکت کرد، مقاله‌ای را در Deadline منتشر کرد و از آن چیزی سخن گفت که آن را «DEMbargo»ی بایدن و دیگران نامزدهای دموکرات خواند مگر اینکه بایدن از قدرت کناره‌گیری کند. لیندلوف در یک پیامک گفت: «هیچ‌کس مشتاق نیست به کسی کمک کند مگر زمانی که گرد و غبارهای لفظی فروکش کند.» کمپین فشار مالی در حالی صورت می‌گیرد که بایدن و تیمش سعی کرده‌اند به کمک‌کنندگان و مقامات دموکرات اطمینان دهند که او به وظیفه خود عمل می‌کند و به‌طور خصوصی به متحدان کلیدی گفت که می‌داند روزهای آینده بسیار مهم هستند و اذعان داشت که ممکن است نتواند نامزدی خود برای دوره بعدی را نجات دهد. افزایش کمک‌های مالی به کمپین بایدن پس از مناظره، بیشتر از طریق کمک‌های مالی آنلاین انجام شد که معمولا از سوی اهداکنندگان کوچک‌تر می‌آیند؛ اگرچه او در تعداد انگشت‌شماری از مراسم جمع‌آوری کمک از پیش برنامه‌ریزی‌شده با اهداکنندگان اصلی شرکت کرد.