20دقیقه در زندان بدنام آتلانتا

تصویر جالب اینکه، درحالی‌که ترامپ در حال طی کردن پروسه زندانی شدنش بود، آن سوی زندان، خودروها و موتورهای محافظت از شخصیت‌ها منتظرش مانده بودند. فیلم تحویل ترامپ به زندان که بخشی از آن توسط هلی‌کوپترها فیلم‌برداری شده بود، یک صحنه بی‌نظیر خلق کرد که در تاریخ سیاسی آمریکا سابقه نداشته است. لحظه لحظه فیلم زندانی شدن ترامپ از سوی تلویزیون ملی و ده‌ها شبکه خبری دیگر زنده پخش شد. فرمانده کل سابق آمریکا وارد یک زندان بدنام شد؛ زندانی که در اشعار رپ به آن اشاره شده است و موضوع تحقیق وزارت دادگستری درباره شرایط غیربهداشتی و ناامن بوده است، از جمله ادعاهایی مبنی بر اینکه «یک فرد زندانی از حشرات و کثیفی جان باخته است.»

این پرونده چهارمین پرونده‌ای است که در سال جاری علیه ترامپ مطرح شده است، اما پنج‌شنبه اولین باری بود که به زندان محکوم شد. ترامپ حدود ۲۰دقیقه را در آنجا سپری کرد و به برخی از روال‌های پذیرش متهم تسلیم شد. از او انگشت‌نگاری شد و از او عکس گرفتند. به او یک شماره شناسایی P۰۱۱۳۵۸۰۹ اختصاص داده شد. اما روند زندانی شدنش سریع‌تر از اکثر متهمان بود. دقایقی پس از ورود او به زندان، مشخصات ترامپ در سیستم زندان ظاهر شد که او را دارای موهایی «بلوند»، قد ۱۹۰سانتی‌متری و وزن ۹۷کیلویی خواند. به گفته یکی از آشنایان با مقدمات، فرم‌های او از قبل توسط دستیاران پر شده بود، نه توسط مقامات زندان. او سپس عکس زندان خود را برای اولین‌بار پس از اخراج از توییتر که حالا «ایکس» نامیده می‌شود، منتشر کرد و زیر آن نوشت: «دخالت در انتخابات! هرگز تسلیم نشو»

وضعیت بیرون از زندان

بیرون، هواداران و مخالفان ترامپ تمام روز را در گرمای کشنده آتلانتا تجمع کرده بودند. رسانه‌های خبری از آنها دور نگه داشته شده بودند. دفتر کلانتری فولتون کانتی خبرنگاران را از دسترسی به پارکینگ روبه‌روی ورودی اصلی زندان منع کرد که این یک سنت‌شکنی است. ترامپ قبل از ترک آتلانتا با هواپیمای خود، یکسری سخنان «سرکشانه» زد. او گفت که پرونده جورجیا «به استهزا گرفتن عدالت» بوده است. او گفت: «ما حق داریم انتخاباتی را که فکر می‌کنیم غیر صادقانه است، به چالش بکشیم.» وثیقه رئیس‌جمهور سابق در این پرونده روز دوشنبه ۲۰۰هزار دلار تعیین شد و او از یک ضامن تجاری به نام چارلز شاو برای ارسال وثیقه خود در ازای ۲۰هزار دلار استفاده کرد. در آخرین لحظه هم ترامپ دست به تغییر تیم حقوقی خود زد و وکیل مدافع کهنه‌کار در آتسلانتا را استخدام کرد.

او کسی که موکلانش، برجسته‌ترین رپرهای آمریکا هستند. او کسی نیست، جز «استیون اچ.سادو» که حالا تبدیل به وکیل اصلی دونالد ترامپ شده است. وکلای متهمان این پرونده روز پنج‌شنبه درخواست‌های حقوقی زیادی را ارائه کردند. پس از اینکه وکیل کنت چسبرو، یکی از ۱۹متهم حاضر پرونده، خواستار محاکمه سریع شد، فانی تی.ویلیس، دادستان ناحیه فولتون که این پرونده را دنبال می‌کند، از قاضی خواست تا تاریخ محاکمه را ۲۳ اکتبر، تعیین کند. ترامپ با این زمان‌بندی مخالفت کرد که نشان می‌دهد او می خواهد کندتر حرکت کند. با این حال ترامپ با این زمان‌بندی مخالفت کرد که نشان می‌دهد او زمان بیشتری لازم دارد. قاضی تاریخ محاکمه اکتبر را تایید کرد؛ اما فقط برای چسبرو. با این حال، تا زمانی که تلاش‌های برخی از متهمان برای انتقال پرونده به دادگاه فدرال حل نشود، تاریخ نهایی هر محاکمه مشخص نخواهد شد.