شماره روزنامه ۶۱۳۶
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۱۳۵ دنیای اقتصاد

اخبار خودرو - روزنامه شماره ۶۱۳۵

  • خروج «تنظیم‌گر» از بازار خودرو؟

    دنیای اقتصاد: شورای رقابت در بیش از یک دهه گذشته به عنوان کلانتر قیمت خودرو شناخته شده و معمولا هم نه مصرف‌کننده و نه تولیدکننده، هیچ‌کدام از عملکرد آن رضایت نداشته‌اند و حالا به نظر می‌رسد این شورا در رویکرد تازه خود به دنبال سپردن قیمت خودرو به نظام عرضه و تقاضا در بازار آزاد (مشروط به رفع انحصار) است.
  • ورود کمیسیون اصل ۹۰ به ارزبری مونتاژی‌ها

    دنیای اقتصاد: دو شکواییه در حوزه خودرو در چند وقت اخیر به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی رسیده است. این دو شکایت پیرامون ارز خودروهای مونتاژی و همچنین سازوکار اسقاط خودرو و تخصیص برخی از محصولات خودروسازان به دارندگان خودروهای فرسوده است. در نهایت روز چهارشنبه این دو موضوع محمد اتابک، وزیر صمت، را به کمیسیون اصل ۹۰ کشاند تا جلسه‌ای با اعضای این کمیسیون حول این دو محور داشته باشد.
  • رکود صنعت خودرو به ولوو رسید

    ایسنا: شرکت ولوو کارز از انتظارات سود عملیاتی سه‌ماهه سوم پیشی گرفت، اما پیش‌بینی رشد فروش تمام سال خود را کاهش داد زیرا رکود صنعت به خودروهای سطح بالاتر گسترش یافته است.
  • خوش‌بینی برای تسلا

    ایسنا:‌ ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا اظهار کرد که انتظار دارد فروش این شرکت در سال آینده بین ۲۰ تا ۳۰ درصد رشد کند و به سرمایه‌گذاران اطمینان دهد که این شرکت در حال بهبود کسب‌وکار اصلی خود یعنی فروش خودروهای الکتریکی سودآور است و نگرانی‌ها در مورد زمان تولید روباتاکسی را کاهش می‌دهد. این پیش‌بینی که بر اساس هدف برای رشد اندک در تحویل در سال جاری است، باعث شد سهام این شرکت در معاملات روز چهارشنبه ۱۲درصد افزایش یابد و باعث شد تسلا حدود ۸۰میلیارد دلار به ارزش بازار سهام بیفزاید.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر