شماره روزنامه ۶۱۳۱
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۱۳۱ دنیای اقتصاد

اخبار خودرو - روزنامه شماره ۶۱۳۱

  • جامانده از بازار روسیه

    دنیای اقتصاد: با اوج‌گیری تحریم‌ها در روسیه و به دنبال آن خروج خودروسازان خارجی از این کشور، فرصتی برای حضور فعالان صنعت خودرو و قطعه ایرانی در این کشور فراهم شد. بر این اساس دو سال پیش ۱۲تفاهم‌نامه به مبلغ ۷۰۰میلیون دلار در زمینه صادرات قطعات ایرانی به روسیه و ۳۰۰میلیون دلار نیز با خودروسازان کشورمان منعقد شد. این در شرایطی است که طبق آمار گمرک در ۶ماه نخست سال جاری تنها ۵.۶میلیون دلار صادرات قطعات خودرویی به روسیه انجام شده است. حالا اما در غیاب ایرانی‌ها، چینی‌ها به سرعت بازار روسیه را قبضه کرده‌اند.
  • فشار مجلس برای واردات کارکرده‌ها

    دنیای‌اقتصاد: ‌‌‌مجلس شورای اسلامی که این روزها پیگیر اجرای قانون سامان‌دهی خودرو است، هفته آینده در کمیسیون صنایع و معادن میزبان واردکنندگان خودرو خواهد بود تا موانع موجود بر سر راه واردات دست‌دوم‌ها را بررسی کند.
  • احضار رئیس کل بانک‌مرکزی به مجلس در مورد واردات خودرو

    دنیای‌اقتصاد: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نسبت به اجرایی‌نشدن قانون واردات خودرو انتقاد کرد. علی حدادی در جلسه علنی دیروز مجلس در تذکری با انتقاد از اجرا نشدن قانون واردات خودرو، اظهار کرد: واردات خودرو مصوب مجلس است و به قانون تبدیل شده، اما تعلل‌‌‌هایی در اجرای آن شکل گرفته است. وی با تاکید بر لزوم اجرای قانون گفت: سوال من این است که چرا این قانون تاکنون به‌طور کامل اجرا نشده است یا اینکه در بخش‌‌‌های مختلف موانعی برای اجرای آن ایجاد می‌کنند؟ این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به اجرایی نشدن قانون واردات خودرو، ایراد جدی وارد است، عنوان کرد: رئیس بانک‌مرکزی و برخی دیگر را به کمیسیون صنایع و معادن مجلس خواسته‌‌‌ایم تا توضیحات لازم را ارائه دهند.
  • فراخوان ۷۰۰‌هزار دستگاهی بی‌ام‌و

    دنیای‌اقتصاد: «بی‌‌‌ام‌‌‌و» حدود ۷۰۰‌هزار دستگاه خودرو در چین را به علت نقص فنی فراخوان می‌کند. این فراخوان که به دلیل نقص پمپ خنک‌‌‌کننده انجام می‌شود، شکست تازه‌‌‌ای برای این خودروساز آلمانی است.
  • ولوو افت کرد

    دنیای‌اقتصاد: ولوو ضمن کاهش فروش در سال‌جاری، رشد اندکی را برای سال ۲۰۲۵ پیش‌بینی می‌کند. این کامیون‌ساز سوئدی از سفارش کمتر در اروپا و ایالات‌‌‌متحده خبر داد.
  • رونمایی از خودروی پرنده چینی

    دنیای‌اقتصاد: یک شرکت چینی از خودروی خودران پرنده‌ای رونمایی کرده که بدون فرمان و پدال گاز طراحی شده و می‌تواند بین حالت پرواز و رانندگی روی زمین تغییر حالت دهد.
  • بورس‌کالا میزبان خودروهای برقی؟

    دنیای‌اقتصاد: قیمت خودروهای وارداتی و برقی مشمول قیمت‌گذاری شورای رقابت نیست و باید توسط هیات تعیین و تصویب قیمت‌های سازمان حمایت تعیین شود، بنابراین ممنوعیتی بابت فروش آنها در بورس‌کالا وجود ندارد.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر