شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۹۹ دنیای اقتصاد

اخبار خودرو - روزنامه شماره ۶۰۹۹

  • خودروسازی چینی یا فرانسوی؟

    دنیای اقتصاد: حضور فرانسوی‌ها در بازار خودروی کشور با توقف خطوط تولید محصولات قدیمی خودروسازان داخلی، کمرنگ‌تر از همیشه شده است، حال آنکه سهم چینی‌ها از دهه۹۰ با رشد قابل توجهی همراه بوده است. اکنون این سوال مطرح است که آیا چینی‌ها قرار است پشت فرمان خودروسازی ایران بنشینند؟
  • معضل خودروهای قاتل در آمریکا

    دنیای اقتصاد - گروه اقتصاد بین‌الملل: دفعه بعد که در ترافیک گرفتار شدید، نگاهی به اطراف خود بیندازید؛ البته نه به خودروها بلکه به سرنشینان آنها. اگر در آمریکا ساکن هستید، این احتمال وجود دارد که از هر ۷۵سرنشین خودروها یک نفر طی تصادف با یک خودرو دیگر جان خود را از دست بدهد. البته هر کجا که باشید، افرادی که پشت فرمان یک خودروی شاسی‌بلند یا وانت غول‌پیکر نشسته‌اند، احتمالا از برخورد با یک وسیله نقلیه دیگر جان سالم به در خواهند برد. اما باید گفت وزن بالای خودروهای آنها به این معنی است که جاده‌ها برای سرنشینان خودروهای کوچک‌تر از امنیت کافی برخوردار نخواهند بود.
  • رونمایی از نیسان پاترول جدید

    دنیای اقتصاد: نیسان در مراسمی در ابوظبی نسل جدید مدل پاترول را رونمایی کرد. مدل جدید پاترول با موتور قوی‌تر و امکانات لوکس و رفاهی بیشتر پاییز امسال به بازار می‌آید.
  • مصرف سوخت خودروهای داخلی زیاد است

    دنیای اقتصاد: عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: باید ابتدا علت مصرف بالای بنزین در کشور را پیدا کرد که براساس نتایج تحقیقات انجام‌شده، متوسط مصرف سوخت خودروها در ایران در ۱۰۰کیلومتر ۱۰لیتر است درحالی‌که این عدد در دیگر کشورها حدود ۷‌لیتر است. فرهاد شهرکی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به راهکارهای عبور از ناترازی بنزین در کشور، گفت: در حالی روزانه حدود ۱۲۰میلیون لیتر بنزین در کشور به مصرف می‌رسد که پالایشگاه‌های موجود قادر به تولید این میزان بنزین نیستند.
  • افت‌و‌خیز فروش در بازار خودروی چین

    دنیای اقتصاد: فروش خودرو در بازار چین برای پنجمین ماه متوالی کاهش یافت. داده‌های صنعتی نشان داد که فروش خودروهای سواری در چین در ماه اوت برای پنجمین ماه متوالی کاهش یافت، اگرچه فروش مدل‌های تمام‌برقی و پلاگین هیبریدی رشد کرد.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر