شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۸۴ دنیای اقتصاد

اخبار خودرو - روزنامه شماره ۶۰۸۴

  • صنعتی که در اولویت ملی قرار گرفت

    دنیای اقتصاد: سابقه خودروسازی در ایران به نیم قرن می‌رسد، حال آنکه این صنعت نه جایگاهی در میان خودروسازان جهانی دارد و نه توانسته رضایت شهروندان ایرانی را کسب کند. از سوی دیگر خودروسازی کشورمان با نیم قرن فعالیت، حالا به موتور رشد زیان تبدیل شده؛ به‌طوری‌که طبق آمار بهاری امسال، زیان انباشته خودرو به ۲۵۰همت رسیده است. اگرچه خودروسازی ایران در چهار دهه گذشته با صنعت خودروی کره مقایسه می‌شد، اما حالا با جهانی شدن خودروسازی کره و افول ایران، این مقایسه با کشورهای نوظهوری که در خودروسازی پیشگام بوده‌اند صورت می‌گیرد. نتیجه آنکه خودروسازی ایران در بین این کشورها نیز جایگاهی ندارد. با‌این‌حال الگوی کشورهای موفق کم نبوده، به‌طوری‌که برخی از کشورهایی که به‌سرعت در این صنعت پیشرفت کردند و کارنامه موفقی در عملکرد خود داشتند، می‌تواند برای کشورهایی همچون ایران که اصرار بر خودروساز شدن دارد، سرمشق باشد.
  • شانس ۵ درصدی سامانه خودرو

    دنیای اقتصاد: تا ساعت ۱۰صبح دیروز ۲میلیون و ۱۸۴هزار و ۷۷۱نفر به‌صورت کلی در طرح فروش خودرو ثبت‌نام کردند که از این آمار حدود یک‌میلیون نفر با تشکیل حساب وکالتی در طرح عادی و مابقی در قالب طرح جوانی و خودروی فرسوده پیش ثبت‌نام را انجام داده‌اند. با در نظر گرفتن عرضه ۱۱۵هزار دستگاه خودرو در این مرحله، عملا ۷۰درصد از خودروها نصیب «مادران» و «فرسوده‌ها» شده و شانس مشتریان عادی برای برنده شدن، محدود به ۳۰درصد باقی‌مانده یعنی کمتر از ۳۶هزار دستگاه است. به این ترتیب تقاضای خودرو ۲۰برابر عرضه برآورد می‌شود.
  • پول‌های بلوکه‌شده خودرو کجاست؟

    دنیای اقصاد: وجوه بلوکه‌شده در طرح فروش خودرو به هیچ عنوان امکان استفاده توسط شرکت خودروساز را ندارد و صرفا برای اطمینان از آمادگی خریدار و پیش‌گیری از حضور واسطه‌گران پیش‌بینی شده است.
  • ترخیص ۳۵ اتوبوس کارکرده از گمرک

    دنیای اقتصاد: در سه هفته گذشته ۳۵ دستگاه اتوبوس (کارکرده) اظهاری برای تسهیل در تردد زوار اربعین حسینی از گمرک‌های بازرگان و تهران با حداقل تشریفات و با کمترین زمان ممکن ترخیص شده است.
  • جنگ بنز با جاعلان

    دنیای اقتصاد: رقابت مرسدس بنز در برابر آئودی و بی‌ام‌و در مقایسه با جنگی که این شرکت در برابر جاعلان دارد، تقریبا دوستانه به نظر می‌رسد.
  • کاهش هزینه باتری خودروهای برقی

    دنیای اقتصاد: طبق گزارش دفتر فناوری‌های خودروی وزارت انرژی، میانگین هزینه بسته باتری لیتیوم یونی یک خودروی برقی سبک بین سال‌های ۲۰۰۸تا ۲۰۲۳ حدود ۹۰درصد کاهش یافت.
  • معامله برقی فراری

    دنیای اقتصاد: فراری اولین خودروی برقی خود را تا پایان سال آینده معرفی خواهد کرد و این یک معامله بزرگ برای این خودروساز ایتالیایی خواهد بود.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر