شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۷۸ دنیای اقتصاد

اخبار خودرو - روزنامه شماره ۶۰۷۸

  • خط ویژه بهارستان - سمیه

    دنیای اقتصاد: وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت دولت چهاردهم چندی دیگر باید برای کسب رای اعتماد راهی مجلس شورای اسلامی شود و پیش از آن نیز در کمیسیون مربوطه حضور یابد. در این شرایط، به نظر می‌رسد بخش «خودرو» می‌تواند همزمان نقش برگ برنده و پوست خربزه را برای وزیر پیشنهادی بازی کند. با اعلام رسمی رئیس مجلس شورای اسلامی، محمد اتابک به عنوان وزیر پیشنهادی برای وزارت صمت دولت چهاردهم معرفی شده، کسی که در رشته عمران درس خوانده و اصل فعالیت‌های وی تا به امروز بیشتر در حوزه سیمان بوده است. او حالا باید ابتدا در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کند و سپس راهی صحن علنی شود تا شاید بتواند رای اعتماد نمایندگان را برای به‌دست گرفتن یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین وزارتخانه‌ها کسب کند. هرچند وی با سابقه‌ای سیمانی به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت معرفی شده و طبعا باید امور کل صنایع، معادن و تجارت کشور را به دست بگیرد، اما به نظر می‌رسد مانند وزرای قبلی، مجبور است (شاید هم خود نیز تمایل داشته باشد) «خودرو» را در اولویت قرار داده و نگاهی ویژه‌تر نسبت به سایر بخش‌ها به آن داشته باشد.
  • تاکید دیوان عدالت اداری بر حذف شرط داشتن گواهینامه

    دنیای اقتصاد: در شرایطی روند فروش بزرگ خودرو از روز یکشنبه آغاز شده است که گروه صنعتی ایران‌خودرو همچنان شرط داشتن گواهینامه برای دریافت خودرو را در لیست شروط ثبت‌‌نام‌کنندگان قرار داده است.
  • مزایده ۹ خودروی آلمانی

    دنیای اقتصاد: معاون بهره‌برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: ۹ دستگاه خودروی آلمانی کشفی که تحویل این سازمان شده است پس از طی مراحل اداری به‌زودی از طریق مزایده فروخته خواهد شد.
  • نیسان، «رنگ خنک» خودرو تولید می‌کند

    دنیای اقتصاد: نیسان می‌گوید در حال آزمایش رنگی جدید برای خودرو است که با آن دمای اتاق خودرو در تابستان کمتر گرم می‌شود. خودروساز ژاپنی می‌گوید آزمایش‌ها نشان داده که این رنگ جدید باعث می‌شود دمای سطح بیرونی خودرو تا ۱۲درجه و دمای اتاق تا پنج‌درجه خنک‌تر باشد. به گزارش بی‌بی‌سی، نیسان این رنگ را «رنگ خنک» نامیده و آن را در خودرو‌هایی در فرودگاه هانه‌دا در توکیو آزمایش کرده است.
  • سوپرکار رویایی

    دنیای‌اقتصاد: ساشا سلیپانوف، طراح پیشین بوگاتی و لامبورگینی، سوپرکاری به نام نیلو۲۷ ساخته که می‌گوید با روند ساخت سوپرکارهای امروز در تضاد است. این خودرو قرار است در «هفته خودروی مانتری» رونمایی شود. به گزارش بی‌بی‌سی سلیپانوف که سابقه طراحی لامبورگینی اوراکان، بوگاتی شیرون و کونیگزگ جمارا را در کارنامه‌ دارد، می‌گوید ایده ساخت نیلو۲۷ را در تمام دوران حرفه‌ای‌اش در ذهن داشت و رویای او با ساخت این خودرو به حقیقت پیوسته است. او شرکت نیلو را به‌تازگی با همکاری همسرش تاسیس کرده است. نام شرکت هم از ترکیب اسم دو دخترش، نیکا و لوسیا، گرفته شده است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر