شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۷۰ دنیای اقتصاد

اخبار خودرو - روزنامه شماره ۶۰۷۰

  • فرمان خودرو دست کیست؟

    دنیای اقتصاد: قیمت خودرو درحالی‌که با اعلام نتیجه نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری وضعیت آرامی را سپری می‌کرد، اما از روز پنج‌شنبه بار دیگر مسیر صعودی به خود گرفت. با تکرار سناریوی رشد قیمت خودرو همراه با تحولات سیاسی در بیش از دو سال گذشته، ‌حالا این پرسش مطرح است که آیا بازار خودرو می‌تواند مصون از رخدادها و ریسک‌ها باشد؟ و سوال دیگر اینکه شرط مصونیت خودرو از وقایع تنش‌زا چیست؟ در این زمینه دو سناریوی اثرپذیری محض و دیگری تدبیر در سیاستگذاری مطرح است.
  • بازی آماری با خودروی خارجی

    دنیای اقتصاد: وزارت صنعت، معدن و تجارت طی بیش از دو سال پس از لغو ممنوعیت پنج‌ساله واردات خودرو، هرچند وقت یک بار آماری ضدونقیض از تعداد خودروهای وارد‌شده ارائه می‌کند، آماری غیر‌شفاف که کمتر کسی از دل آن متوجه وضع دقیق واردات می‌شود. پس از لغو ممنوعیت واردات خودرو در اردیبهشت ۱۴۰۱، انتظار می‌رفت پروسه ورود خودروهای خارجی در بستر قبلی انجام شود، اما ازآنجاکه وزارت صمت صفر تا صد آن را به دست گرفت، واردات طبق روال سنتی خود انجام نشد.
  • بی‌نیازی واردکنندگان به خرید خودروی فرسوده

    دنیای اقتصاد: رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده گفت: متقاضیان واردات خودروی دست‌دوم، برای شماره‌گذاری خودرو می‌توانند گواهی اسقاط را از سامانه ستاد نوسازی ناوگان خریداری کنند و نیازی به خرید خودرو فرسوده نیست.
  • تاکید مجلسی‌ها بر اجرای قانون واردات خودرو

    دنیای اقتصاد: نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم توازن در عرضه و تقاضای خودروهای داخلی، گفت: یکی از پیامدهای خوب واردات خودرو به تکاپو افتادن خودروسازان داخلی برای تولید باکیفیت، ارزان‌قیمت و رقابتی است.
  • رشد سوددهی تویوتا

    دنیای‌اقتصاد: شرکت خودروسازی تویوتا موتورز اعلام کرد که افزایش ۱۷درصدی در سود عملیاتی سه‌ماهه اول را به ثبت رسانده است، زیرا کاهش هزینه‌ها و ضعیف بودن ین به جبران کاهش فروش و حجم تولید در داخل کمک کرده است. به گزارش ایسنا، پرفروش‌ترین خودروساز جهان گفت سود عملیاتی برای سه ماه منتهی به ژوئن بالغ بر ۱.۳تریلیون ین (۸.۷میلیارد دلار) بوده است، اما این رشد ضعیف‌ترین رشد در هفت فصل گذشته بود. تویوتا در بیانیه‌ای اعلام کرد: با وجود ناتوانی در حفظ پایداری تولید در ژاپن، ما به لطف حمایت همه سهامداران خود به افزایش سود دست یافتیم. خرده‌فروشی خودروهای تویوتا و برندهای لوکس لکسوس در سه‌ماهه ۲درصد کاهش یافت و سهم خودروهای هیبریدی در فروش به حدود دو‌پنجم رسید.
  • توصیه کرایسلر به مالکان پاسیفیکای هیبریدی

    دنیای‌اقتصاد: بیش از دو سال پس از دریافت اخطار فراخوان برای خطر آتش‌سوزی، بار دیگر به دارندگان کرایسلر پاسیفیکای پلاگین هیبریدی توصیه شده که مینی‌ون‌های خود را بیرون از منازل پارک کنند.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر