شماره روزنامه ۶۰۴۷
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۲۹ دنیای اقتصاد

اخبار خودرو - روزنامه شماره ۶۰۲۹

  • قیمت دوم خودروهای وارداتی

    دنیای اقتصاد: هرچند توقف واردات خودرو پس از گذشت چهارسال، توسط دولت سیزدهم لغو شد، با این حال دولت چهاردهم، بازاری تحویل خواهد گرفت که فاصله قیمتی خودروهای خارجی آن از مبدأ تا بازار بیش از ۲میلیارد تومان است. قیمت دوم وارداتی‌ها نتیجه خطای سیاستگذاری در واردات خارجی‌ها است.
  • ارائه مشوق اسقاط

    دنیای اقتصاد: رئیس ستاد نوسازی ناوگان حمل‌ونقل، ضمن اشاره به خروج ۶٠هزار خودروی فرسوده از چرخه‌ حمل‌ونقل و ترافیک کشور، بر ارائه‌ مشوق‌هایی جهت اسقاط خودروهای فرسوده در آیین‌نامه ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو تاکید کرد و گفت: این اسقاط نه‌تنها برای دارندگان خودروی فرسوده دارای جذابیت است که برای مراکز اسقاط نیز جاذبه دارد. به گزارش ایسنا، مهران سالاریه در مراسم رونمایی از اقدامات و دستاوردهای دستگاه‌ها در دولت سیزدهم در حوزه کاهش آلودگی هوا، توسعه و نوسازی حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری، در سازمان محیط زیست برگزار شد، اظهار کرد: در سال جاری ۶۰هزار خودروی فرسوده از چرخه ترافیک خارج شده است. با توجه به اینکه سال گذشته نیز بیش از ۷۲هزار دستگاه خودرو اسقاط شد، بدین ترتیب در عمر کوتاه شکل‌گیری ستاد نوسازی ناوگان حمل‌ونقل، حدود ۱۳۰هزار خودرو فرسوده را اسقاط کرده‌ایم.رئیس ستاد نوسازی ناوگان حمل‌ونقل ضمن ابراز امیدواری که سال جاری رکورد اسقاط در سال ۱۳۹۳ را که ۳۳۰هزار دستگاه بوده شکست داده و به مرز ۵۰۰هزار دستگاه برسیم، خبر داد: برنامه‌های ویژه‌ای برای خودروهای برقی و استفاده از آن در حمل‌ونقل عمومی داریم که آغاز شده است.
  • پژوپارس به خط آخر می‌رسد؟

    دنیای اقتصاد: در حالی که سازمان ملی استاندارد ۳۱ خردادماه را زمان حذف پژوپارس از چرخه تولید اعلام کرده، اما برخی ثبت‌نام‌کنندگان همچنان امیدوار به تداوم تولید این محصول هستند. مردادماه سال گذشته شرکت ایران‌خودرو با دستور سازمان ملی استاندارد توقف خط تولید این خودرو را اعلام و سورن پلاس را به عنوان خودروی جایگزین معرفی کرد. این شرکت طبق اخطار سازمان ملی استاندارد مبنی بر اینکه پژوپارس تا نیمه اسفندماه فرصت تولید خواهد داشت، نسبت به توسعه خط تولید سورن پلاس برنامه‌ریزی کرده بود.اما سازمان ملی استاندارد با توجه به تعهد تحویل ۱۷۲هزار و ۴۱۸دستگاه پژوپارس توسط ایران‌خودرو، به‌سرعت از موضع خود عقب‌نشینی کرد و از کیفیت این خودرو تا بهار سال آینده اظهار رضایتمندی کرد.
  • تویوتا در بحران

    دنیای اقتصاد: در پی افشای تخلف چند خودروساز ژاپنی در آزمایش‌های ایمنی، تحویل چند مدل از تویوتا، مزدا و یاماها متوقف شده است. همزمان مقام‌های وزارت حمل‌ونقل ژاپن با حضور در دفتر مرکزی تویوتا، تحقیقات درباره وسعت این تخلف‌ها را آغاز کردند. به گزارش بی‌بی‌سی، بازرسی از تویوتا یک روز پس از عذرخواهی رسمی آکیو تویودا، رئیس هیات‌مدیره این شرکت، آغاز شد. آقای تویودا دوشنبه گذشته در نشستی خبری بنا بر سنت کشور ژاپن چند ثانیه در برابر حضار تعظیم کرد و سپس گفت: «ما در روند دریافت مجوز کم‌توجهی کردیم و بدون انجام اقدامات احتیاطی مناسب، خودروهایمان را به‌طور انبوه تولید کردیم.» تویوتا بزرگ‌ترین خودروساز جهان از لحاظ حجم تولید است و سال گذشته بیش از یازده میلیون دستگاه ماشین تولید کرد. این شرکت تاکید کرده که تخلف تنها به محصولاتی محدود است که در ژاپن تولید شده‌اند.
  • «عاشق زمین باشید»

    دنیای اقتصاد: فولکس‌واگن همزمان با عرضه ون الکتریکی آی‌دی. باز (ID. Buzz) در آمریکا، امکانی برای تزیین سفارشی آن فراهم می‌کند. در این سرویس که با همکاری شرکت رپ‌میت (Wrapmate) ارائه می‌شود، خریداران می‌توانند بدنه ماشین را با هر طرح‌ گرافیکی که بخواهند بپوشانند. به گزارش بی‌بی‌سی فارسی علاوه بر طرح‌هایی که خریداران انتخاب می‌کنند، فولکس‌واگن هم با همکاری هنرمندان طرح‌هایی برای تزیین آی‌دی‌. باز پیشنهاد کرده است. اولین طرح با نام «عاشق زمین باش» را باب هیرونیموس طراحی کرده و این جمله را به ۲۵ زبان از جمله فارسی روی ماشین نوشته است.
  • «پاسپورت باتری» برای ولوو

    دنیای اقتصاد: ولوو اعلام کرد که برای باتری هر مدل الکتریکی EX۹۰ خود شناسنامه‌ صادر می‌کند. در این شناسنامه مبدا مواد معدنی، مقدار مواد بازیافتی استفاده‌شده و میزان کربن دی‌اکسید تولید‌شده در فرآیند ساخت ثبت می‌شود. این شناسنامه «پاسپورت باتری» نام دارد و ولوو اولین خودروسازی است که این مدرک را همراه با ماشین به مشتری ارائه می‌دهد. پاسپورت باتری با همکاری شرکتی انگلیسی به نام سیرکیولار با فناوری بلاک‌چین (Block Chain) ساخته شده است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر