شماره روزنامه ۶۰۴۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۲۸ دنیای اقتصاد

اخبار خودرو - روزنامه شماره ۶۰۲۸

  • شارژ برقی‌ها در دولت چهاردهم؟

    دنیای اقتصاد: صنعت خودرو در دولت چهاردهم چه سمت‌و‌سویی خواهد داشت؟ آیا این صنعت همچنان با سیاستگذاری دولت بر مدار آزمون‌و‌خطا حرکت خواهد کرد یا تغییرات ساختاری را به خود می‌بیند‌؟ اصلاح قیمت خودرو در این دولت چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد؟
  • خودرویی برای عرضه در بورس وجود ندارد

    دنیای اقتصاد: آیا چشم‌اندازی برای ورود دوباره خودرو به بورس کالا وجود دارد؟ هرچند با توجه به پیش‌فروش خودروهای سال جاری و همچنین عقب ماندن خودروسازها از تعهداتشان، این امر بعید به نظر می‌رسد؛ با‌این‌حال مسیر فروش خودرو در بورس کالا می‌تواند میان‌بری برای اصلاح قیمت‌ها باشد. تا دو سال پیش که برخی خودرو‌ها در بورس عرضه می‌شدند و به فروش می‌رسیدند، قیمتی بین کارخانه و بازار داشتند که همین امر تقاضا برای خرید از این مسیر را افزایش می‌داد. اما مخالفت شورای رقابت مانع از ادامه این نوع عرضه شد. حالا رئیس اداره میزهای صنعت و رتبه‌بندی ناشران سازمان بورس بر بازگشت خودرو به بورس تاکید کرده است.
  • دریافت وجه توسط خودروساز قبل از عقد قرارداد تخلف است

    فارس: معاون وزیر صمت در یک نشست مطبوعاتی در خصوص فروش خودرو بیان کرد: فروش خودرو یک اقدام صنفی است و باید ضوابط صنفی را خودروسازان در فروش خودرو حتما رعایت کنند. شاه‌میرزایی با بیان اینکه طبق قانون فروشنده خودرو، واحد صنفی یا خودروساز باید دارای مجوز صنفی باشد گفت: براساس قانون اگر خودروسازی بخواهد به صورت خرده یا عمده خودرو بفروشد باید مجوز صنفی داشته باشد. معاون وزیر صمت افزود: بنابراین با توجه به اینکه اختیاراتی از سوی شورای رقابت به وزارت صمت در خصوص خودرو داده شده است و بر اساس هماهنگی وزارت صمت با سازمان حمایت و معاونت صنایع خودرویی، مقرر شده فروشندگان خودرو، یعنی خودروسازان و شرکت‌ها و نمایندگی‌ها، ضوابط صنفی را رعایت کنند و ما نظارت را افزایش ‌دهیم.
  • مخالفت ها با دستمزد ۵۶میلیارد دلاری «ایلان ماسک»

    دنیای اقتصاد: صندوق ثروت نروژ که یکی از سهامداران بزرگ تسلاست، اعلام کرد علیه تصویب پرداخت بسته دستمزد ۵۶میلیارد دلاری ایلان ماسک، مدیر ارشد اجرایی این شرکت، رای خواهد داد.به گزارش مهر به نقل از رویترز، قرار است سهامداران این شرکت خودروسازی در هفته جاری درباره دستمزد ایلان ماسک رای‌گیری کنند. البته پیش از این نیز قاضی دادگاهی در دلاور این بسته را رد کرده بود.صندوق ثروت نروژ هشتمین سهامدار بزرگ تسلاست. بسته دستمزد ماسک که بیشترین میزان پرداختی به یک مدیر ارشد شرکت در آمریکاست، در سال ۲۰۱۸ میلادی تایید شد؛ اما سال جاری میلادی یک قاضی آن را رد و اعلام کرد مبلغ مذکور برای سهامداران ناعادلانه است.این صندوق اعلام کرد از ارزش افزوده‌ای که تحت رهبری ماسک در شرکت ایجاد شده، قدردانی می‌کند اما همچنان درباره این پاداش و فقدان کاهش ریسک فردی و موارد دیگر نگران است. در سال ۲۰۱۸ میلادی نیز صندوق ثروت نروژ علیه این بسته دستمزد رای داده بود.ماسک نیز در واکنش به این امر در یک پست شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد تصمیم صندوق ثروت نروژ جالب نیست.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر