شماره روزنامه ۶۰۴۴
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۲۳ دنیای اقتصاد

اخبار خودرو - روزنامه شماره ۶۰۲۳

  • برگ‌ریزان خودرو در دومین ماه بهار

    دنیای اقتصاد: طبق گزارشی که سه خودروساز بزرگ کشور به سامانه کدال بورس ارائه کرده‌اند، آنها در دوماه ابتدایی امسال بالغ بر ۱۱۹‌هزار دستگاه انواع مدل‌های سواری را به تولید رسانده‌اند. با توجه به تولید بالغ بر ۱۴۲‌هزار و ۵۰۰دستگاهی ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو در دوماه سال گذشته، آنها حدودا با افت ۱۷درصدی تیراژ تولید مواجه شده‌اند. این اتفاق در حالی رخ داده است که خودروسازان معمولا در اردیبهشت علاوه بر جبران افت تولید فروردین، تیراژ تجمعی خود را (نسبت به دوماه نخست سال قبل) بالا می‌بردند. حالا اما با توجه به چالش‌هایی مانند کمبود نقدینگی ناشی از تداوم ثبات قیمت کارخانه‌ای خودروها و همچنین کمبود ارز، این اتفاق این بار رخ نداده است.
  • بازگشت خودرو به جوایز تبلیغاتی

    دنیای‌اقتصاد: «در مصرف برق صرفه‌‌‌جویی کنید، خودرو جایزه بگیرید.» مدیرعامل توانیر روز گذشته بار دیگر با تاکید بر جوایز حاصل از صرفه‌جویی برق، عنوان کرد برای مشترکانی که در مصرف برق صرفه‌جویی کنند، ۳۰۰دستگاه خودروی اتوماتیک داخلی در نظر گرفته شده است. وی اظهار کرد، ۳۰۰دستگاه خودروی اتوماتیک ایرانی مانند دنا، ۲۰۷ و تارا پیش‌بینی شده که مشترکان می‌توانند با کسب و جمع‌آوری امتیاز از محل کاهش مصرف برق، در قرعه‌کشی این محصولات شرکت کنند.
  • هشدار خودرویی چین به اتحادیه اروپا

    دنیای‌اقتصاد: چین تحقیقات کمیسیون اروپا در مورد خودروهای الکتریکی وارداتی (EVs) را که می‌‌‌تواند به اعمال تعرفه‌‌‌های اضافی برای خودروهای برقی این کشور منجر شود محکوم کرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از یورونیوز، چین تحقیقات کمیسیون اروپا در مورد خودروهای الکتریکی وارداتی (EVs) را که می‌‌‌تواند موجب اعمال تعرفه‌‌‌های اضافی برای خودروهای برقی این کشور شود محکوم و تهدید به اقدام متقابل کرد. خودروهای الکتریکی ساخت چین در سراسر اتحادیه اروپا با قیمت‌های بسیار پایین‌تری نسبت به رقبای اروپایی خود فروخته می‌‌‌شوند. این امر شکافی به وجود آورده است که بروکسل آن را با کمک‌‌‌های مالی سخاوتمندانه تزریق‌شده توسط دولت چین به شرکت‌های داخلی مرتبط می‌کند. این تحقیقات که در سپتامبر سال گذشته اعلام شد، در حال تکمیل فاز اول خود است و احتمالا در ماه آینده تعرفه‌‌‌ها و عوارض موقت اعلام خواهند شد. اتحادیه اروپا در حال حاضر بر همه خودروهای وارداتی، صرف نظر از مبدأ آنها، ۱۰‌درصد مالیات اعمال می‌کند.
  • اتهام همکاری با کارخانه‌‌‌های تحریمی

    دنیای‌اقتصاد: براساس گزارشی که توسط کنگره آمریکا تهیه شده، ب‌‌‌ام‌‌‌و، جگوار-لندروور (JLR) و فولکس‌‌‌واگن در تولید محصولات خود با قطعه‌‌‌سازانی کار کرده‌‌‌اند که متهم هستند از نیروی کار اجباری استفاده می‌کنند. کمیته امور مالی سنا در گزارش خود آورده، دست‌کم ۸‌هزار دستگاه مینی به آمریکا وارد شده است که با قطعات ساخت گروه چینی سیچوان جینگ‌‌‌ویدا تکنولوژی (JWD) ساخته شده‌‌‌اند. مینی تحت مالکیت کارخانه ب‌‌‌ام‌‌‌و است و گروه JWD از جمله کارخانه‌‌‌هایی است که آمریکا آنها را به استفاده از نیروی کار اجباری متهم کرده است.
  • کاهش مصرف سوخت با خودروهای جدید جیلی

    دنیای‌اقتصاد: شرکت خودروسازی جیلی چین خودروهای هیبریدی با موتورهای کم‌مصرف‌‌‌تر عرضه می‌کند. گروه هلدینگ جیلی چین اعلام کرد که در نیمه اول سال آینده، مجموعه‌‌‌ای از مدل‌‌‌های هیبریدی مجهز به موتور پیشرفته و کم‌مصرف‌‌‌تر خود را عرضه خواهد کرد. براساس گواهی محصول صادرشده، موتور جیلی بازده حرارتی تا ۴۶.۱‌درصد را به دست ‌‌‌آورده است. جیلی گفته است که این بازدهی یکی از بازدهی‌های بالا در جهان است و باعث کاهش مصرف سوخت و افزایش برد رانندگی می‌شود. مدل‌‌‌های جدید برای سری گلکسی جیلی اتو و برند Lynk آن عرضه خواهند شد. به گزارش «ایسنا» به نقل از رویترز، پلاگین هیبریدی‌‌‌ها به دلیل مقرون‌به‌صرفه بودن، سریع‌‌‌ترین رشد بخش سوخت در چین را دارند و رقابت در این بخش در حال تشدید است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر