شماره روزنامه ۶۰۴۱
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۰۵ دنیای اقتصاد

اخبار خودرو - روزنامه شماره ۶۰۰۵

  • آرامش در بازار خودرو

    دنیای اقتصاد: منحنی قیمت خودرو در بازار هرچند این روزها و نسبت به نیمه فروردین روندی نزولی به خود گرفته است، با این حال کف قیمت هنوز فاصله زیادی با رکوردهای قیمتی اواسط اسفند پارسال دارد. بررسی روند قیمتی خودرو از ۱۵فروردین تا نیمه اردیبهشت حکایت از کاهش ۳درصدی قیمت دارد.
  • تغییر معادله در دنیای خودروهای برقی

    دنیای اقتصاد - گروه اقتصاد بین‌الملل: دیرزمانی بود که تصور می‌شد کشورهای ثروتمند هدایت و رهبری انقلاب در حوزه توسعه و تولید خودروهای برقی را در اختیار بگیرند و از کشوری همچون نروژ با ذخایر غنی نفتی به طور طعنه‌آمیزی به‌ عنوان رهبر گذار به عصر خودروهای برقی یاد می‌شد. در ایالات متحده، خودروهای تسلا و ب‌ام‌و برقی گران‌قیمت نماد جایگاه و منزلت اجتماعی صاحبان آنها محسوب می‌شدند.
  • شارژ بنزینی الکتریکی ها

    دنیای اقتصاد: با افزایش سریع قیمت بنزین در سراسر جهان، جای تعجب نیست که وسایل نقلیه الکتریکی در حال محبوب‌ شدن هستند. با وجود اینکه تسلا، به عنوان شناخته‌شده‌ترین تولیدکننده خودروهای الکتریکی در جهان، در ایالات‌متحده مستقر است اما بیشترین تعداد فروش خودروهای برقی در واقع در چین اتفاق افتاده است. چین آگاه است که سهم عمده‌ای در آلودگی جهانی دارد و اقداماتی را برای کاهش آلودگی انجام داده است. بنابراین، چین سخت کار می‌کند تا مردم را به خرید خودروهای برقی به جای استفاده از وسایل نقلیه گازسوز تشویق کند. چین همچنین بزرگ‌ترین مصرف‌کننده خودروهای الکتریکی است زیرا جمعیت این کشور بسیار زیاد است.
  • استراتژی استلانتیس درباره موتورهای بنزینی

    دنیای اقتصاد: با توجه به اینکه بخش خودروهای برقی درگیر کشمکش بین تقاضای بازار و مقررات دولتی شده است، استلانتیس همه گزینه‌ها را روی میز نگه می‌دارد، از جمله قرار دادن یک موتور بنزینی در مدل‌های الکتریکی خود.ناتالی نایت، مدیر مالی استلانتیس، این خبر را هنگام ارائه نتایج محموله و درآمد سه ماه اول این خودروساز اعلام کرد. وی به جیپ واگنیر S اشاره کرد و گفت: این خودرو که در ژانویه ۲۰۲۴ رونمایی شد، با پیشرانه الکتریکی به فروش خواهد رسید، اما توسعه خط تولید آن با یک مدل بنزینی در آینده، منتفی نیست و همه‌چیز بستگی به تقاضا دارد. برندهایی که زیر چتر استلانتیس زندگی می‌کنند، می‌توانند یک نسخه بنزینی از یک خودروی برقی را با سهولت نسبی بسازند، زیرا بسیاری از خودروهای موجود در مجموعه این گروه روی یک پلتفرم چند انرژی سوار می‌‌شوند. به عنوان مثال، دوج چارجر جدید با پیشرانه الکتریکی در اواخر سال ۲۰۲۴ به فروش خواهد رسید، اما با اضافه شدن یک پیشرانه ۳.۰لیتری شش‌سیلندر در سال ۲۰۲۵، محدوده آن افزایش خواهد یافت.
  • افت فروش تسلا در چین

    دنیای اقتصاد: فروش خودروهای برقی ساخت چین تسلا در ماه آوریل ۱۸درصد کاهش یافت.به گزارش ایسنا، داده‌های انجمن خودروهای مسافری چین نشان داد که تسلا در ماه آوریل ۶۲هزار و ۱۶۷خودروی الکتریکی ساخت چین فروخته که ۱۸درصد کمتر از سال قبل است. تحویل خودروهای مدل ۳ و مدل Y ساخت چین نیز نسبت به ماه مارس ۳۰.۲درصد کاهش داشته است.
  • تکلیف «ایکس ۵۵ پرو» چه شد؟

    دنیای اقتصاد: هر چند تولید خودروی «ایکس ۵۵ پرو» هم‌زمان با فراخوان شرکت تولید‌کننده‌، به طور خود‌خواسته از سوی این خودروساز متوقف شده است، با‌این‌حال روز گذشته سازمان ملی استاندارد در خبری اعلام کرد که به علت وجود نقص فنی در برخی از خودروهای مدل ایکس ۵۵ پرو تولیدی شرکت مدیران‌خودرو، تا اطلاع ثانوی شماره‌گذاری این خودرو متوقف می‌شود. چند روز گذشته فیلمی در فضای مجازی از لحظه شکسته شدن اکسل خودروی ام‌وی‌ام X۵۵ پرو و واژگونی آن در اتوبان کاشان-قم منتشر شد که با واکنش‌های زیادی همراه شده است. البته مدیران‌خودرو در پی این حادثه، از یک سو اقدام به صدور فراخوان عمومی و سراسری کرده است و از سوی دیگر خط تولید این خودرو را متوقف کرده است. همچنین این شرکت اعلام کرده که به صورت فراگیر و در سطحی ملی، تمامی خودروهای X۵۵ پرو را در سراسر کشور مورد بررسی فنی، تخصصی و دقیق قرار می‌دهد.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر