شماره روزنامه ۶۰۵۱
|

  • حذف فناوری دستوری خودرو

    دنیای اقتصاد: شمارش معکوس برای تحویل دولت سیزدهم به رئیس‌جمهور منتخب کشور آغاز شده، این در شرایطی است که در چند روز گذشته برخی احکام در هیات دولت تصویب، یا لوایحی به صورت اورژانسی به مجلس ارسال شده است. در این میان مقررات یا آیین‌نامه‌هایی که مدت‌ها پیش در هیات دولت مانده بود نیز به سرعت در حال ابلاغ است. دور تند ابلاغ مقررات یا ارسال لوایح از سوی سرپرست ریاست‌جمهوری در روزهای اخیر، در شرایطی است که به نظر می‌رسد اگر مقررات یا لوایح در زمان مناسب خود ابلاغ می‌شد، بیشتر مثمرثمر یا سودبخش واقع می‌شد تا اینکه در آخرین روزهای عمر دولت سیزدهم. بر این اساس یکی از لوایحی که با هدف رفع محدودیت‌های واردات خودرو در چند روز گذشته به مجلس ارسال شده، به موضوع انتقال تکنولوژی در ازای واردات خودرو مربوط می‌شود.
  • آغاز دور جدید فروش خودروی خارجی

    دنیای اقتصاد: دور جدید ثبت‌نام‌ خودروهای وارداتی از امروز آغاز خواهد شد. در این دوره علاوه بر متقاضیان قبلی، امکان ثبت‌نام برای دیگران نیز فراهم شده است.
  • عرضه خودروی برقی چینی در بازار کره جنوبی

    دنیای اقصاد: شرکت خودروسازی جیلی قصد دارد برند خودروی الکتریکی خود با نام زیکر را در کره جنوبی ارائه کند.
  • گرما، بازار خودروی هند را سرد کرد

    دنیای اقتصاد: خرده‌فروشی خودروها در هند در ماه ژوئن ۶.۸درصد کاهش یافته که بدترین کاهش افت در تقریبا دو سال و نیم گذشته است. گفته می‌شود دلیل این افت، موج گرما در هند است که سبب شده مشتریان از نمایشگاه‌ها بازدید نکنند.
  • رشد فروش فولکس در آمریکا

    دنیای اقتصاد: فولکس واگن آمریکا فروش خودروهای خود در ایالات متحده را تقریبا ۳۱درصد نسبت به سال گذشته افزایش داد و به تعداد ۱۰۰هزار و ۶۱۲دستگاه رسید. با‌این‌حال فروش خودروهای برقی بخشی از این رشد نبود.
  • جایی برای بی‌ام ‌و X۴ نیست

    دنیای اقتصاد: بی‌ام‌و می‌گوید با وجود مدل X۲، دیگر جایی در خط تولید برای مدل X۴ وجود ندارد.
  • مشوق تویوتا برای خودروی هیدروژنی

    دنیای اقتصاد: تویوتا در تلاش است با حذف ۴۹درصد از قیمت اصلی سدان هیدروژنی، مردم را به خرید میرای که تعداد کمی فروش داشت، ترغیب کند. تویوتا ۱۵هزار دلار سوخت هیدروژنی را به مدت ۶ سال وارد می‌کند. این بدان معناست که خریدار میرای می‌تواند تا ۴۸هزار دلار پس‌انداز کند.
  • نسخه خارجی نجات خودرو

    دنیای اقتصاد: بسیاری از دست‌اندرکاران صنعت خودرو همراه با پایان انتخابات به تجویز نسخه برای صنعت بحران‌زده خودرو پرداخته‌اند. فعالان این حوزه معتقدند بعد از حذف قیمت‌گذاری دستوری و واگذاری سهام دولت در خودروسازی‌ها، مشارکت‌های خارجی در دولت چهاردهم در زمره الزامات احیای این صنعت قرار دارد.
  • حذف الزام انتقال فناوری واردات خودرو

    دنیای اقتصاد: لایحه الحاق تبصره ۳ به ماده ۴ قانون ساماندهی صنعت خودرو تحت عنوان «حذف الزام انتقال فناوری برای واردکنندگان خودرو» به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.
  • تامین ارز خودرو به ۲.۱۹ میلیون دلار رسید

    فارس: از ابتدای فروردین تا ۱۵تیرماه سال جاری ۲میلیارد و ۱۹۰میلیون دلار ارز برای صنایع حمل‌ونقل خودرو تامین شده است. براساس تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی از اول فروردین‌ماه تا ۱۵ تیرماه امسال، ۱۹میلیارد و ۱۲۹میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است. در این گزارش به میزان تامین ارز بخش صنایع نیز اشاره شده که حاکی از آن است که از ابتدای امسال تا ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ تامین ارز نیمایی برای صنایع حمل‌ونقل و خودرو معادل یک‌میلیارد و ۳۳۵میلیون دلار بوده است.
  • هدررفت سوخت در خودرو‌های فرسوده

    دنیای اقتصاد: رئیس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور می‌گوید: خودرو‌های فرسوده ۳۰درصد افزایش مصرف سوخت بیشتری نسبت به خودرو‌های نو دارند.
  • ثبت‌نام خودروهای وارداتی جانبازان آغاز شد

    دنیای اقتصاد: شروع فرآیند ثبت سفارش در عملیات تجارت خارجی، نیازمند «ثبت پرونده جدید» و اطلاعات مرتبط با آن در سامانه جامع تجارت است. به گزارش تسنیم، سامانه ثبت سفارش خودروی جانبازان از دیروز یکشنبه ۱۷ تیرماه صرفا برای جانبازانی که پیش از این در سامانه جامع تجارت درخواست خود را برای واردات خودرو به صورت شخصی اعلام و ثبت کرده بودند، بازگشایی شده تا ثبت سفارش خودرویی خود را انجام دهند. شروع فرآیند ثبت سفارش در عملیات تجارت خارجی، نیازمند «ثبت پرونده جدید» و اطلاعات مرتبط با آن در سامانه جامع تجارت است.
  • رشد فروش ولوو

    دنیای اقتصاد: فروش خودروهای ولوو در ماه ژوئن با کمک مدل تمام‌الکتریکی این شرکت افزایش یافت.
  • ورود تسلا به ناوگان خودرویی دولتی چین

    دنیای اقتصاد: خودروهای تسلا برای اولین ‌بار در لیست خرید دولت چین قرار گرفتند.
  • تحویل خودرو با ۲۵۰ همت زیان

    دنیای اقتصاد: مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب ایران، در شرایطی سکاندار پاستور شد که یکی از وعده‌های وی در دوره مناظرات، ساماندهی صنعت و واردات خودرو به کشور بود.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر