شماره روزنامه ۶۰۴۸
|

  • بهار سخت خودروسازی

    دنیای اقتصاد: خودروسازان بزرگ کشور بهار امسال را در مقایسه با فصل مشابه سال گذشته با افت تولید سپری کردند، با‌این‌حال تیراژ ماهانه آنها افزایش یافت. غول‌های جاده‌‌مخصوص شامل ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو در سه ماه ابتدایی امسال حدود ۲۱۳هزار دستگاه انواع خودروی سواری را به تولید رساندند. با توجه به آمار تولید حدودا ۲۳۶هزار دستگاهی آنها در فصل مشابه پارسال، تیراژشان حدود ۱۰درصد کاهش پیدا کرده است. در غیاب آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت، کارنامه تولید خودروسازان با استناد به گزارش‌های ارسالی آنها به سامانه کدال بورس قابل بررسی است. با بررسی کارنامه تولید خودروسازان بزرگ کشور در سه ماه ابتدایی امسال مشخص می‌شود که آنها با وجود بهبود تیراژ ماهانه خود (خرداد به اردیبهشت)، بهار امسال را با افت به پایان رسانده و وارد تابستان شده‌اند.
  • پرونده فروش اولین خودروهای وارداتی بسته می‌شود

    دنیای اقتصاد: هفته جاری سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی برای آخرین بار، جهت انتخاب خودروی ثبت‌نام‌کنندگان اسفند ۱۴۰۱ باز خواهد شد.
  • باتری جدید، بازار خودروهای برقی دست‌دوم را داغ کرد

    دنیای اقتصاد: شرکت جیلی از سلول باتری LFP جدید خود رونمایی کرده که دارای ۱۹۲ وات‌ساعت بر کیلوگرم تراکم انرژی است. چرخه عمر این باتری ۵۰ساله است و قابلیت شارژ سریع ۸۰درصد در کمتر از ۲۰دقیقه را دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، فناوری‌ای که شرکت خودروسازی جیلی به کار گرفته باتری آهن فسفاتی است که در خودروی مدل۳ پایه تسلا به کار رفته است. این باتری را می‌توان ۳۵۰۰ بار شارژ کرد که معادل یک‌میلیون کیلومتر است و از مقاومت بالای باتری‌های BYD و تسلا نیز بیشتر به حساب می‌آید.
  • اندونزی برای خودروهای الکتریکی کاری کرد کارستان

    دنیای اقتصاد: اندونزی اولین کارخانه باتری خودروهای برقی خود را راه‌اندازی کرد که بزرگ‌ترین کارخانه در جنوب شرق آسیاست.
  • قطعات ساخت دشمن

    دنیای اقتصاد: تحقیقات خبرگزاری رویترز نشان می‌دهد لیموزینی که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، هدیه داده با قطعات ساخت کره‌جنوبی ساخته شده است.
  • بستر واردات خودروهای اقتصادی فراهم شود

    خانه ملت: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه واردات خودرو یکی از مطالبات مردم است و مسوولان باید برای اجرای آن برنامه‌ریزی کنند، گفت: باید مسیر مناسبی برای واردات خودروهایی که با شرایط اقتصادی مردم متناسب است، فراهم شود البته در این مسیر باید به حمایت از تولید داخل نیز توجه کرد.
  • یک بام و دو هوای خودرویی نامزدهای پاستور

    دنیای اقتصاد: سه‌شنبه‌شب در مناظره آخر دو کاندیدای ریاست‌جمهوری، صنعت و واردات خودرو به طور مشخص مورد پرسش قرار گرفت و هر دو کاندیدا به تشریح برنامه‌های خود در این حوزه پرداختند. اظهارات کاندیداها در مناظره سه‌شنبه‌شب، از موافقت هر دو با واردات خودرو به عنوان تنظیم‌گر بازار حکایت دارد؛ این در شرایطی است که یکی از نمایندگان پیشین مجلس اخیرا در مصاحبه‌ای‌، از مخالفت پشت‌پرده کاندیدایی خاص با واردات خودرو خبر داده بود. همچنین هر دو کاندیدا به خودروسازی کشور تاختند و محصولات عرضه‌شده داخلی را بی‌کیفیت خواندند. با‌این‌حال هیچ‌یک از کاندیداها در باب مخالفت با تولید داخل اظهار‌نظری نکرد. موضوع پیوند دانشگاه و خودرو نیز از جمله مباحثی بود که یکی از کاندیداها آن را مطرح کرد و در پاسخ به سوالی در مورد کم‌وکیف خودروها تاکید کرد که یکی از برنامه‌هایش برای خودرو همکاری با دانشگاه‌هاست و اینکه برای رشد تیراژ خودرو برنامه‌هایی دارد.
  • انقراض خودروسازی آمریکا با حمله چین

    دنیای اقتصاد – گروه اقتصاد بین‌الملل: تلاش خودروسازان چینی برای آغاز فعالیت تجاری در مکزیک با هدف بهره‌‌مندی از قوانین تجاری آمریکای شمالی، فعالان صنعت خودروی آمریکا را نگران کرده است. به گزارش ای‌بی‌سی نیوز، این سناریو خودروسازی آمریکا را به وحشت انداخته است. خودروسازان چینی در مکزیک فعالیت‌های وسیعی را آغاز کرده‌اند تا از قوانین تجاری آمریکای شمالی به نفع خود بهره‌برداری کنند. هدف این شرکت‌ها این است که بعد از استقرار کامل در بازار مکزیک، اقدام به صادرات غیرمستقیم تولیدات خود از مکزیک به خاک ایالات متحده کنند.
  • حاشیه مجازی واردات خودرو

    دنیای اقتصاد: در فضای مجازی برخی خودروهای وارداتی به‌دلیل آنچه مغایرت با محصولات مشابه جهانی خوانده می‌شود، به چالش کشیده شده‌اند. حذف برخی آپشن‌های ایمنی و رفاهی یا ایرادات و عیوب ظاهری این سوال را نزد مشتریان مطرح کرده که مبدأ خودروهای وارداتی کجاست و این محصولات با چه کیفیتی سفارش‌گذاری و سپس وارد کشور می‌شوند؟ در این زمینه برخی واردکنندگان، فشار سیاستگذار برای تعجیل در واردات را دلیل اصلی معضل کنونی می‌دانند.
  • تکرار وعده بی‌حاصل

    دنیای اقتصاد: وزیر صنعت، معدن و تجارت برای سومین بار در کمتر از یک سال گذشته، با وعده بهبود اوضاع تولید و عرضه، به شهروندان توصیه کرد برای خرید خودرو عجله نکنند، حال آنکه وعده‌های قبلی وی محقق نشد و قیمت نیز بالاتر رفت.
  • اعلام نتایج آخرین مرحله عرضه خودروهای وارداتی

    دنیای اقتصاد: نتایج دور جدید عرضه خودروهای وارداتی که سوم تیرماه آغاز شده بود، دیروز مشخص شد و روی سایت سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی قرار گرفت.
  • تاکسی «تخیلی» در کرواسی

    دنیای اقتصاد: ریماک، سازنده خودروهای الکتریکی اسپرت، در کرواسی زیرمجموعه‌ تازه‌ای برای ساخت تاکسی‌های خودران تاسیس کرده و می‌گوید اولین سری این تاکسی‌ها سال ۲۰۲۶ در شهر زاگرب مسافر جا‌به‌جا خواهد کرد.
  • فروش خودروساز چینی رکورد زد

    دنیای اقتصاد: بی‌وای‌دی رکورد جدیدی را در فروش خودروهای برقی و هیبریدی در سه‌ماهه دوم سال به ثبت رساند.
  • خودروی برقی ۳۰هزار دلاری فورد

    دنیای اقتصاد: فورد موتورز انتظار دارد یک خودروی برقی ۳۰هزار دلاری را روانه بازار کند که می‌تواند در حدود دو سال و نیم سودآور باشد، اما جزئیات بیشتری درباره این خودرو ارائه نکرده است. جیم فارلی، مدیرعامل فورد، در ماه آوریل، به انتظارات این خودروساز مبنی بر سودآوری بین ۲۵هزار تا ۳۰هزار دلار برای خودروهای برقی اشاره کرد. به گزارش ایسنا از رویترز، این شرکت تمرکز خود را روی تولید کامیون‌های الکتریکی و شاسی‌بلندهای بزرگ‌تر، همراه با خودروهای برقی مقرون‌به‌صرفه و کوچک‌تر قرار داده است.
  • نامزد مخالف واردات خودرو؟

    دنیای اقتصاد: رئیس دولت چهاردهم شنبه هفته آینده مشخص خواهد شد و ناگفته پیداست که تفکرات و مواضع اقتصادی دو نامزد راه‌یافته به دور دوم انتخابات، از اهمیت بسیار بالایی برای شهروندان برخوردار است و یکی از ملاک‌های جذب رای است. در این بین، نگاه مسعود پزشکیان و سعید جلیلی به مسائل حوزه خودرو به‌خصوص در بخش واردات و ایجاد رقابت در بازار (به دلیل اوضاع نامناسب بازار خودرو و ارتفاع بلند قیمت‌ها)، جایگاه ویژه‌ای نزد افکار عمومی دارد و به همین دلیل آنها در تبلیغات خود به این موضوع ورود کردند. پزشکیان و جلیلی جمعه این هفته در دور دوم انتخابات به مصاف هم خواهند رفت تا یکی از آنها جواز حضور در ساختمان پاستور را دریافت کند. بنابراین آینده بخش خودرو، به‌ویژه حوزه واردات (حداقل برای چهار سال آینده)، با اندیشه‌های یکی از این دو نامزد گره خواهد خورد؛ از همین رو با مرور مواضع خودرویی آنها می‌توان تا حدی آینده واردات خودرو را حدس زد.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر