شماره روزنامه ۶۱۱۸
|

  • شکاف حیرت‌آور قیمت خودرو

    دنیای اقتصاد: «دنیای‌اقتصاد» در گزارشی به شکاف قیمتی برخی از خودروهای وارداتی با بازارهای جهانی پرداخته است که محاسبات نشان می‌دهد قیمت‌های مورد بررسی در بازار ایران، ۲۵۰درصد بالاتر از قیمت جهانی است. خطای سیاستگذار در توقف واردات خودرو، تعرفه و نرخ ارز سه عامل شکاف عمیق قیمتی ارزیابی می‌شود.
  • کارنامه مردود مالیات لوکس‌ها

    دنیای اقتصاد: دیوان محاسبات کشور کارنامه وصول مالیات خودروهای لوکس در سال ۱۴۰۲ را منتشر کرده که نشان می‌دهد ۹۰درصد از دارندگان این خودروها از پرداخت مالیات لوکس‌ها خودداری کرده‌اند.
  • واکنش پکن به مصوبه خودرویی اتحادیه اروپا

    دنیای اقتصاد: سخنگوی وزارت بازرگانی چین نسبت به نتیجه رای‌گیری نهایی اتحادیه اروپا درباره خودرو‌های برقی چین و اقدامات حمایت‌گرایانه این اتحادیه ابراز نگرانی کرد.
  • رونق سفره دلالان با واردات قطره‌چکانی خودرو

    خانه ملت: نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تعرفه‌های بالای خودروهای وارداتی و قیمت گزاف این خودروها، گفت: واردات قطره‌چکانی تنها باعث رونق دلالی کاذب بازار خودرو می‌شود و اگر به دنبال اصلاح بازار خودرو هستیم باید واردات به صورت گسترده و با حداقل تعرفه انجام شود. سیدکریم معصومی درباره وضعیت بازار خودرو و تاثیر واردات بر آن، گفت: واردات خودرو می‌تواند به عنوان یک راهکار اساسی برای برون‌رفت از وضعیت فعلی بازار خودرو عمل کرده و در عین حال، خودروسازان داخلی را به سمت تولید رقابتی سوق دهد.
  • افت فروش خودرو در آلمان

    دنیای اقتصاد: آمارهای رسمی نشان می‌دهد فروش خودروهای جدید در آلمان در ماه سپتامبر با وجود افزایش تقاضا برای خودروهای الکتریکی دوباره کاهش یافته است. این درحالی است که اتحادیه اروپا تصمیم گرفته تعرفه‌های بیشتری را بر خودروهای برقی چینی اعمال کند.
  • باتری‌های جدید تسلا می‌آیند

    دنیای اقتصاد: تسلا در سال ۲۰۲۶ چهار باتری جدید را برای تامین انرژی سایبرتراک، روباتاکسی و خودروهای الکتریکی ارائه می‌کند. نشریه The Information به نقل از منابع آگاه از برنامه‌های خود گزارش داد که تسلا قصد دارد چهار نسخه جدید از باتری داخلی خود را برای تامین انرژی سایبرتراک، روباتاکسی آینده و سایر وسایل نقلیه الکتریکی طراحی کند.
  • تله سوددهی خودروسازی‌

    دنیای اقتصاد: اگرچه سال‌هاست زیان‌دهی خودروسازان به‌عنوان مهم‌ترین چالش این صنعت ایفای نقش کرده و این موضوع در محوریت تصمیم‌گیری‌ها قرار گرفته، با این حال مدتی است ادبیات حاکم بر صنعت خودرو تغییر کرده است و زمزمه‌هایی مبنی بر سودده بودن خودروسازی‌ها شنیده می‌شود.
  • بازگشت خودروهای ناقص

    دنیای اقتصاد: خودروسازان بزرگ کشور در حالی دپوی محصولات خود را ناشی از توقف شماره‌گذاری می‌دانند که گزارش ارسالی آنها به سامانه کدال بورس، از بازگشت خودروهای ناقص خبر می‌دهد.
  • فورد از بریتانیا یارانه خواست

    ایسنا: فورد از بریتانیا برای افزایش فروش خودروهای برقی یارانه درخواست می‌کند. شرکت خودروسازی فورد موتور از دولت بریتانیا می‌خواهد یارانه‌ها را برای کمک به خودروسازان برای رسیدن به اهداف فروش بازگرداند، این در‌حالی است‌که مصرف‌کنندگان از خودروهای الکتریکی اجتناب می‌کنند.
  • رکوردزنی BYD

    دنیای اقتصاد:‌ بی‌وای‌دی، غول خودروسازی چین، با فروش بیش از ۴۰۰هزار خودرو در ماه سپتامبر، رکورد جدیدی را در زمینه تحویل ماهانه به ثبت رساند.
  • رونمایی از محصول برقی جدید فولکس واگن

    دنیای اقتصاد: فولکس واگن در رقابت بی‌وای‌دی از شاسی‌بلند الکتریکی ۳۳هزار یورویی رونمایی کرد. به گزارش ایسنا، درحالی‌که بزرگ‌ترین خودروساز اروپا تلاش می‌کند با کاهش تقاضا و تشدید رقابت چین مقابله کند، اِشکودا متعلق به فولکس‌واگن، از یک شاسی‌بلند الکتریکی ۳۳هزار یورویی (۳۶۶۱۵دلار آمریکا) رونمایی کرد.
  • سقوط خودروی خارجی از اوج

    دنیای اقتصاد: منحنی قیمتی در بازار خودروهای وارداتی جدید، نیمسال ۱۴۰۳ را با افت قابل‌توجهی پشت سر گذاشت، اتفاقی که به نظر می‌رسد علاوه بر ریشه داشتن در کاهش انتظارات تورمی و قیمت ارز، با تخلیه هیجان ابتدایی و افزایش عرضه نیز در ارتباط است.
  • پاکستان به جای ایران

    دنیای اقتصاد -گروه اقتصاد بین‌الملل: شرکت BYD چین، رقیب تسلا در خودروهای برقی که پیش از تحریم های ثانویه به مونتاژ خودرو در ایران مشغول بود، با وجود توافق‌نامه ۲۵ساله ایران و چین تمایلی به بازگشت و سرمایه‌گذاری در خودروسازی کشورمان ندارد. این غول خودروسازی چین حالا با حضور در پاکستان برای راه‌اندازی اولین کارخانه مونتاژ برقی‌ها با تمرکز بر بازارهای صادراتی مذاکراتی انجام داده است.
  • مذاکره خودرویی آمریکا و چین

    ایسنا: شین‌هوآ، خبرگزاری دولتی چین، به نقل از منابع آگاه گزارش داد که وزیر بازرگانی چین و همتای آمریکایی‌اش در آینده نزدیک در مورد روابط تجاری و اقتصادی گفت‌وگو خواهند داشت.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر