شماره روزنامه ۶۱۱۹
|

  • خودروی برقی یا هیبریدی؟

    دنیای اقتصاد: «دنیای‌اقتصاد» در یک گزارش میدانی عرضه و تقاضای خودروهای برقی را مورد ارزیابی قرار داده است. در این بررسی، بسیاری از رانندگان تاکسی نسبت به خرید و استفاده از تاکسی‌های برقی به‌دلیل نبود زیرساخت‌ها و قیمت بالا، بی‌میل هستند، حال آنکه برخی واردکنندگان نیز اظهار کردند بنا بر تاکید وزارت صمت دولت سیزدهم، نسبت به ورود برقی‌ها اقدام کرده‌اند. با توجه به جو بی‌اعتمادی در این زمینه به نظر می‌رسد که بهتر است سیاستگذار جدید خودرو یک گام به عقب بردارد و تحول در صنعت و بازار خودرو را با هیبریدها پیگیری کند.
  • ابهام مالیات نقل‌و‌انتقال خودرو در بازار خاکستری

    دنیای اقتصاد: پرداخت مالیات نقل‌و‌انتقال خودرو هرچند طبق قانون بر عهده فروشنده است، اما رانتی شدن بازار خودرو و جولان دلالان در آن، به‌نوعی سبب برداشت تفسیرهای متفاوتی از قانون موردنظر شده و گاهی خریدار و فروشنده خودرو بر سر این موضوع دچار اختلاف می‌شوند.
  • دستور قضایی برای ترخیص خودروهای وارداتی

    دنیای اقتصاد: دادستان تهران در بازدید از پارکینگ محل نگهداری خودروهای وارداتی گمرک غرب تهران گفت: امروز شاهد واردات حجم قابل توجهی از خودروهای سواری و کشنده به منظور تامین نیاز داخل و تنظیم بازار هستیم که به تبع آن باید تلاش مسوولان برای انجام فرآیند ترخیص به صورت مضاعف صورت گیرد تا شاهد رسوب خودروهای وارداتی نباشیم.
  • پیشنهاد رادان به خودروسازان

    دنیای اقتصاد: فرمانده کل انتظامی ایران، خودروهای ناایمن را عامل ۶۰درصد تصادفات فوتی دانست و گفت: برخی از خودروهای ایرانی «ارابه مرگ» هستند.
  • عرضه ون الکتریکی رنو و ولوو در ۲۰۲۶

    دنیای اقتصاد: رنو کانسپتی از یک ون جدید رونمایی کرده که قرار است دو سال دیگر به بازار عرضه شود. نام این خودرو استافت (Estafette) است و اولین مدلی است که این کارخانه با همکاری گروه ولوو تولید خواهد کرد.
  • فیات ۵۰۰ برقی خریدار ندارد

    دنیای اقتصاد: به نظر می‌رسد فیات ۵۰۰ برقی جدید روی دست استلانتیس باد کرده است. استلانتیس تولید این خودروی شهری کوچک را تا اول نوامبر به دلیل تقاضای ضعیف متوقف کرده است.
  • خودروهای چینی در ناوگان تاکسیرانی

    دنیای اقتصاد: معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به اینکه دو خودروی جدید به چرخه ناوگان تاکسیرانی کشور به‌زودی اضافه خواهد شد، از رونمایی «چانگان» و «جی۴» به عنوان تاکسی‌های جدید خبر داد.
  • شکاف حیرت‌آور قیمت خودرو

    دنیای اقتصاد: «دنیای‌اقتصاد» در گزارشی به شکاف قیمتی برخی از خودروهای وارداتی با بازارهای جهانی پرداخته است که محاسبات نشان می‌دهد قیمت‌های مورد بررسی در بازار ایران، ۲۵۰درصد بالاتر از قیمت جهانی است. خطای سیاستگذار در توقف واردات خودرو، تعرفه و نرخ ارز سه عامل شکاف عمیق قیمتی ارزیابی می‌شود.
  • کارنامه مردود مالیات لوکس‌ها

    دنیای اقتصاد: دیوان محاسبات کشور کارنامه وصول مالیات خودروهای لوکس در سال ۱۴۰۲ را منتشر کرده که نشان می‌دهد ۹۰درصد از دارندگان این خودروها از پرداخت مالیات لوکس‌ها خودداری کرده‌اند.
  • واکنش پکن به مصوبه خودرویی اتحادیه اروپا

    دنیای اقتصاد: سخنگوی وزارت بازرگانی چین نسبت به نتیجه رای‌گیری نهایی اتحادیه اروپا درباره خودرو‌های برقی چین و اقدامات حمایت‌گرایانه این اتحادیه ابراز نگرانی کرد.
  • رونق سفره دلالان با واردات قطره‌چکانی خودرو

    خانه ملت: نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تعرفه‌های بالای خودروهای وارداتی و قیمت گزاف این خودروها، گفت: واردات قطره‌چکانی تنها باعث رونق دلالی کاذب بازار خودرو می‌شود و اگر به دنبال اصلاح بازار خودرو هستیم باید واردات به صورت گسترده و با حداقل تعرفه انجام شود. سیدکریم معصومی درباره وضعیت بازار خودرو و تاثیر واردات بر آن، گفت: واردات خودرو می‌تواند به عنوان یک راهکار اساسی برای برون‌رفت از وضعیت فعلی بازار خودرو عمل کرده و در عین حال، خودروسازان داخلی را به سمت تولید رقابتی سوق دهد.
  • افت فروش خودرو در آلمان

    دنیای اقتصاد: آمارهای رسمی نشان می‌دهد فروش خودروهای جدید در آلمان در ماه سپتامبر با وجود افزایش تقاضا برای خودروهای الکتریکی دوباره کاهش یافته است. این درحالی است که اتحادیه اروپا تصمیم گرفته تعرفه‌های بیشتری را بر خودروهای برقی چینی اعمال کند.
  • باتری‌های جدید تسلا می‌آیند

    دنیای اقتصاد: تسلا در سال ۲۰۲۶ چهار باتری جدید را برای تامین انرژی سایبرتراک، روباتاکسی و خودروهای الکتریکی ارائه می‌کند. نشریه The Information به نقل از منابع آگاه از برنامه‌های خود گزارش داد که تسلا قصد دارد چهار نسخه جدید از باتری داخلی خود را برای تامین انرژی سایبرتراک، روباتاکسی آینده و سایر وسایل نقلیه الکتریکی طراحی کند.
  • تله سوددهی خودروسازی‌

    دنیای اقتصاد: اگرچه سال‌هاست زیان‌دهی خودروسازان به‌عنوان مهم‌ترین چالش این صنعت ایفای نقش کرده و این موضوع در محوریت تصمیم‌گیری‌ها قرار گرفته، با این حال مدتی است ادبیات حاکم بر صنعت خودرو تغییر کرده است و زمزمه‌هایی مبنی بر سودده بودن خودروسازی‌ها شنیده می‌شود.
  • بازگشت خودروهای ناقص

    دنیای اقتصاد: خودروسازان بزرگ کشور در حالی دپوی محصولات خود را ناشی از توقف شماره‌گذاری می‌دانند که گزارش ارسالی آنها به سامانه کدال بورس، از بازگشت خودروهای ناقص خبر می‌دهد.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر