شهباز شریف: سکوت قدرت‌های جهانی در قبال جنایات اسرائیل را محکوم می‌کنیم

محمد شهباز شریف در آستانه هفتم اکتبر اولین سالگرد عملیات طوفان الاقصی و جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه در ۱۵ مهر ۱۴۰۲ (۷ اکتبر ۲۰۲۳) گفت: خوی تروریستی اسرائیل از هفتم اکتبر سال گذشته آغاز نشده بلکه اقدامات تروریستی این رژیم بیش از ۷ دهه بر مردم فلسطین تحمیل شده و تنها در یکسال گذشته بیش از ۴۱ هزار نفر زن، مرد و کودک در نوار غزه به شهادت رسیدند.

وی تاکید کرد: ما همچنان با محکومیت اقدامات تروریستی اسرائیل سکوت قدرت‌های جهانی در قبال این جنایات را نیز محکوم می کنیم و از جامعه بین‌المللی می خواهیم که تجاوزات اسرائیل علیه فلسطینیان و منطقه را متوقف کند در غیر این صورت صلح و امنیت جهان به شدت در خطر قرار می‌گیرد.

خبر مرتبط
حماس: ایران انتقام خون شهیدان اسماعیل هنیه و سید حسن نصرالله را گرفت

یکی از رهبران ارشد جنبش حماس اظهار داشت: برادران ما در ایران چند روز پیش انتقام خون رهبران شهید اسماعیل هنیه و سید حسن نصرالله را گرفتند.

نخست وزیر پاکستان با تاکید بر تعهد قوی دولت و مردم این کشور در حمایت از مردم فلسطین و آزادی بیت المقدس از چنگ اشغالگران افزود: ما در پاکستان با پیروی از اندیشه‌های محمدعلی جناح (قائداعظم) بنیانگذار فقید خود هرگز اسرائیل را به رسمیت نخواهیم شناخت زیرا اساس این رژیم بر پایه کشتار، ظلم، سرکوب، غصب و اشغال نامشروع است.

وی گفت: پاکستان همزمان با تداوم حمایت‌های سیاسی، دیپلماتیک و اخلاقی از مردم فلسطین به ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه ادامه می دهد و همچنین دانشجویان پزشکی فلسطین را برای ادامه تحصیل خود در دانشکده‌های پاکستان پذیرش خواهد کرد.

شهباز شریف تاکید کرد: پاکستان بر مطالبه خود مبنی بر تشکیل یک کشور آزاد و مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف تاکید دارد و تا آخرین نفس از این خواسته ملت فلسطین حمایت خواهد کرد.

خبر مرتبط
السودانی: ما در آستانه یک لغزشگاه بسیار خطرناک هستیم

نخست وزیر عراق درباره عدم جلوگیری از ادامه جنایات اسرائیل در سایه ناکامی جامعه جهانی در عمل به مسئولیت‌هایش هشدار داد.

وی گفت: مردم پاکستان فردا دوشنبه را به عنوان روز همبستگی با مردم غزه گرامی خواهند داشت و پیام ما به جامعه بین‌المللی این است که جلوی نسل کشی فلسطینیان را بگیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.