بنا به این گزارش، سامانه ملی سککوک، به‌عنوان یک سامانه دانش‌بنیان، پلت‌فرمی در راستای تامین مالی زنجیره تولید محسوب می‌شود که تجمیع خدمات تامین مالی زنجیره تامین، مدیریت زنجیره تامین و همچنین مدیریت لجستیک در قالب آن ارائه می‌شود. برات الکترونیک و ابزار پرداخت الکترونیک ژا نیز، از دیگر خدماتی است که در این سامانه ملی دانش‌بنیان در دسترس تولیدکنندگان و واحدهای صنعتی قرار دارد.

پیش از این نیز، سامانه ملی سککوک به‌عنوان پلت‌فرم نوآور در سومین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر موفق به کسب لوح زرین و گواهینامه محصول برتر سال ٩٧ شد. در این جشنواره ۶۱۵ محصول شناسایی و مورد ارزیابی قرار گرفتند که در مرحله غربال اولیه ۴۱۷ محصول از این مرحله گذشتند و در مرحله غربال ثانویه ۱۲۳ محصول شناسایی شد. پس از غربالگری دبیرخانه و کمیته‌های تخصصی این جشنواره ۳۲ محصول مورد ارزیابی حضوری کارشناسان قرار گرفت که ۲۳ محصول با دریافت لوح زرین نوآوری محصول برتر ایرانی و ۴ محصول با دریافت گواهینامه اهتمام نوآوری محصول برتر ایرانی در سال ۱۳۹۷ شناخته شدند.

از مزیت‌های ویژه این جشنواره می‌توان به انتخاب بهترین‌ها، ایجاد جایگاه ویژه و انحصاری برای محصول، فراهم سازی فرآیندهای نوآوری محصول با نگاه مشتری محور و نیز ایجاد ارتباط و پاسخگویی به مشتریان اشاره کرد. همچنین در شب تحول دیجیتال، این سامانه ملی، تندیس سیمین در محور تخصصی نوآوری دیجیتال (Digital Innovation) را از آن خود کرد و برگزیده جایزه ملی تحول دیجیتال شد.