قاضی صلواتی گفت: متهم در کشور دومینیکا با تلاش شبانه‌روزی سربازان گمنام امام زمان(عج) و همکاری پلیس اینترپل دستگیر شده است. در ادامه این جلسه قاضی صلواتی از متهم زیبا‌حالت‌منفرد خواست تا در جایگاه قرار گیرد و خود را معرفی کند. زیبا‌حالت‌منفرد با حضور در جایگاه گفت: در سال ۸۴ جهت تحصیل فرزندانم به مالزی مهاجرت کردیم و فعالیت اقتصادی خود را رفته‌رفته در ایران قطع و به مالزی منتقل کردم که به جهت فعالیت در کار دکوراسیون توانستم به خانه‌های آنها بروم و با شخصیت‌ها و مقامات مالزی ارتباط برقرار کنم.

وی افزود: در سال ۸۹ در سفری که مشاور عالی نخست‌وزیر مالزی به ایران داشت همراه وی بودم که طی این سفر نیز به کیش رفتیم و در آنجا توسط یکی از دوستان با آقای بابک زنجانی آشنا شدم. ایشان طی آن سفر که میهمان وی بودیم به من گفتند که نیاز به مجوز تاسیس صرافی در مالزی دارم.زیباحالت‌منفرد افزود: در آن مقطع اینجانب هیچ اطلاعات دقیقی از سیستم بانکی چه در داخل ایران و چه در خارج آن نداشتم، اما آقای زنجانی از ما قول همکاری گرفت. پس از بازگشت به مالزی پیشنهاد خریداری بانک سرمایه‌گذاری اسلامی با نام FIIB را که در منطقه لاوان بود و هیچ‌گونه فعالیتی نداشت را ارائه کردم و بلافاصله اسناد را برای زنجانی فرستادم که با استقبال او مواجه شدم.وی ادامه داد: پیش از این آقای زنجانی توسط وکلای ایرانی خود که در مالزی داشتند، برای اخذ مجوز بانک اقدام کرده بودند و یک شرکت آی‌وان تو آی‌وان تاسیس کردند تا حواله‌جات را از طریق بانک CIM جابه‌جا کنند. ایشان با توجه به خرید مجوز بانکی در گرجستان و یک مؤسسه مالی در کردستان عراق مشکل سابقه بانکی خود را حل کرده و پس از آن مشکل اقامت مطرح بود که این مشکل نیز با اخذ اقامت دبی توسط آقای زنجانی حل شد. متهم گفت: بعد از گذشت ۴ ماه از نقل و انتقال، مجوز به آقای بابک زنجانی منتقل و دفتر نیز مستقر شد، اما صحبتی بابت دستمزد اینجانب نکردند که از طریق آقای زنجانی معادل ۶۰۰ میلیون تومان را در آن زمان به‌عنوان دستمزد خود اعلام کردم که در تهران دریافت کنم که ۱۵۰ میلیون تومان به‌عنوان حق معرفی پرداخت شد و آقای زنجانی این بانک را همراه با دفتر در اختیار وکلای ایرانی خود قرار دادند و من اصلا در شعبه بانک آقای زنجانی حضور نداشتم؛ اما ارتباط من روز‌به‌روز با ایشان بیشتر شد و مشکل از جایی شروع شد که مشخص شد حتی با داشتن بانک در خارج امکان انتقال حواله‌جات وجود ندارد. وی گفت: من اعتراف می‌کنم در کشوری غیر از وطنم و به نفع وطنم ممنوعیت‌های ناشی از تحریم‌ها را نقض کردم.

حکم هدایتی صادر شد

ازسوی دیگر به گزارش خبرگزاری فارس، قاضى مسعودى‌مقام در جمع خبرنگاران گفت: حکم پرونده هدایتى صادر شده و در اختیار سخنگوى قوه‌قضائیه قرار گرفته است و امروز یا فردا اعلام مى‌شود.