شماره روزنامه ۶۱۲۲
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۱۲۲ دنیای اقتصاد

اخبار بورس - روزنامه شماره ۶۱۲۲

  • بورس پس از التهاب ۱۰ روزه

    دنیای اقتصاد-علی عبدالمحمدی: معاملات بورس تهران در هفته ‌گذشته با کاهش ارتفاع شاخص‌های سهامی پیگیری شد. ترس ناشی از سرایت آتش جنگ به ایران که بعد از ترور دبیرکل حزب‌الله لبنان و همچنین پاسخ موشکی ایران به اسرائیل که در شامگاه دهم مهرماه به اوج خود رسیده بود، سبب شد بورس تهران دو هفته برزخی را تجربه کند. معاملات بازار سهام در سه روز ابتدایی هفته گذشته با افت قیمت‌ها همراه شد، اما از روز سه‌شنبه از حجم صفوف فروش به‌طور قابل‌توجهی کاسته شد و تقاضا در بازار تقویت شد و کار به‌جایی رسید‌که برخی از نماد‌های شاخص‌ساز بازار سهام در محدوده صف خرید قرارگرفتند.
  • حمایت از بورس فقط زبانی است؟

    محمد خبری‌زاد/ تحلیلگر بازار سرمایه‌
    سه‌شنبه ۱۷مهرماه مرکز مدیریت بدهی وزارت اقتصاد، ۴هزار و ۱۷۰‌میلیارد‌تومان اوراق فروخت که حدود ۲هزار و ۷۰۰‌میلیارد ‌تومان آن را اخزا۲۰۴ تشکیل می‌دهد. دوشنبه نیز مجموع فروش اوراق این مرکز حدود ۵هزار و ۲۹۰‌میلیارد‌تومان بوده‌است؛ این‌یعنی نزدیک به ۱۰همت تامین مالی دولت در تنها ۲روز. این در حالیست که بانک‌مرکزی نیز در عملیات بازار باز این هفته، حدود ۹همت جذب پول از سیستم بانکی داشت.
  • سازمان برای پیگیری حقوق بورسی‌‌‌‌‌‌ها در بودجه کُت درآورد

    دنیای اقتصاد: با توجه به اینکه به ایام تنظیم سند بودجه ‌سال‌۱۴۰۴ کشور نزدیک می‌شویم و دولت و سازمان ‌برنامه و بودجه ‌آماده تقدیم‌کردن این سند به مجلس شورای‌اسلامی هستند، نقش سازمان بورس و اوراق‌بهادار در دفاع از هویت بازار سرمایه و پیگیری حقوق فعالان در این زمان بسیار پررنگ‌تر از گذشته است، چراکه این سند می‌تواند درآمدها، قیمت محصولات شرکت‌ها و روند فروش و تولید آنها را تحت‌تاثیر قرار دهد. همان‌طور که وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم تکریم و معارفه روسای سازمان بورس و اوراق‌بهادار گفت، متولی این نهاد، باید برای پیگیری حقوق سهامداران کُت درآورد.

بیشتر

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر