شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۹۵ دنیای اقتصاد

اخبار بورس - روزنامه شماره ۶۰۹۵

  • بورس در طبقه حساس

    دنیای اقتصاد: شاخص‌کل بورس طی هفته نصف و نیمه گذشته با رشد ۱.۶درصدی به‌کار خود پایان داد. هرچند نماگر اصلی، در کانال ۲.۱میلیون‌واحدی باقی‌ماند، اما به‌نظر می‌رسد بازار سهام نسبت به این سطح حساسیت بالایی نشان می‌دهد، اگرچه بازار برای عبور از این سطح مانعی از جنس بنیادی پیش‌‌‌‌‌رو نخواهد داشت، اما اصلاح قیمتی به لحاظ فنی برای بازار نیاز است تا سهامداران سوار بر موج صعودی آینده شوند.
  • تمدید احتیاط در معاملات بورس

    دنیای اقتصاد-پروانه کُبره: صعود بازار سهام در شهریورماه نگاه‌ها را به سمت خود جلب کرده است. نکته‌ای که در این میان موجب نااطمینانی سرمایه‌گذاران نسبت به سرنوشت بورس شده است ابهام در نحوه مواجهه سیاستگذار با ریسک‌های سیاسی بوده است. بورس در دومین هفته شهریورماه معاملات خود را با آرامش نسبی همراه با رشد قیمت‌ها آغاز کرد. پرونده این بازار در حالی بسته شد که شاخص کل با ثبت رشد حدود ۳.۵درصدی از ابتدای شهریور اکنون بر فراز ابرکانال دومیلیون و ۱۰۰هزار واحد قرار دارد. بورس تهران آخرین روز معاملاتی این هفته را نیز با رشد هفتگی ۱.۵۹درصدی نماگر اصلی خود به پایان رساند. بازگشتی که عمدتا مرهون رشد قیمت در سهام کوچک و اظهارات حمایتی سکاندار جدید وزارت اقتصاد از بازار سهام بود.
  • ترازوی بورسی رکود-رونق

    دنیای اقتصاد: ارزش معاملات فاکتوری است که با آن نقدشوندگی بازار و همچنین رونق و رکود حاکم بر یک بازار را می‏سنجند. کاهش و دستکاری متعدد دامنه نوسان در سال جاری به‌دلیل ریسک‏های سیستماتیک و تنش‏های ژئوپلیتیک، یکی از مهم‌ترین مواردی بوده که سبب شده است ارزش معاملات بازار با افت قابل ‌توجهی همراه شود.
  • بورس در شرایط بی‌‌‌‌‌وزنی

    عاطفه چوپان: بازار سرمایه در حالی سومین هفته از ماه آخر تابستان را آغاز می‌کند که به‌نظر برخی از کارشناسان ادامه‌‌‌‌‌دار‌شدن محدودیت دامنه‌نوسان، از سرعت رشد این بازار کاسته و جلوی جبران عقب‌ماندگی بورس از سایر بازارها را گرفته‌است، درحالی‌که سیگنال‌های مثبتی از سمت سیاستگذاران دولت جدید می‌رسد فعالان چشم‌انتظار نشانه‌هایی از این نگاه مثبت روی تابلوی معاملات هستند. برخی از کارشناسان آغاز روند مثبت در بورس را به بر‌‌گزاری انتخابات آمریکا موکول می‌کنند و برخی بر این باورند که با جدی‌تر‌شدن حمایت‌های دولت چهاردهم و بازگشت اعتماد به بورس، شاهد آغاز روند رو بهبود در ‌تن رنجور و بیمار بازار سهام خواهیم بود.
  • دردسر وام به خودی

    دنیای اقتصاد: هفته گذشته انتشار نامه سازمان بازرسی به وزیر جدید امور اقتصادی و دارایی در خصوص تصویب پرداخت وام و تسهیلات به کارکنان سازمان بورس و اوراق بهادار با نرخ ۴درصد و بازگشت ۱۰ساله از محل منابع داخلی سازمان با مجموع اعتبار ۱۰.۵میلیارد تومان، بورس را پس از ماه‌ها به صدر اخبار رساند. بازار سرمایه که در یک سال گذشته شرایط نامساعدی از تصمیمات خلق‌الساعه و انواع ریسک‌ها را پشت سر گذاشته بود و موجب افزایش انتقادات از عملکرد متولیان بازار شده بود، حال با چنین مصوبه‌ای روبه‌رو شده است.

بیشتر

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر