اما بازار سهام با توجه به اینکه نسبت به رقبایش جاماندگی‌های قیمتی را  پشت سر گذاشته و کانال ۲میلیون واحد را از دست داده بود، در هفته معاملاتی قبل توانست از مسیر کاهشی روزهای پیشین فاصله بگیرد و مجددا به کانال ۲میلیون واحد بازگردد. از این‌رو روند افزایشی هفته قبل مشخصا نباید تداوم می‌یافت. اما در روزهای اخیر آنچه در بازار مذکور اتفاق افتاده، نشانگر این است که بازار سهام نیز همانند بازارهای دیگر در مسیری کم‌تحرک گام خواهد گذاشت. تجربه نیز موید این است که نوسانات قیمت ارز و طلا از مهم‌ترین عوامل اثرگذار بر بورس هستند. به همین دلیل وقتی این بازارها فراز و فرود چندانی را متحمل نمی‌شوند، طبیعتا سرمایه‌گذاران نیز احتیاط بیشتری را برای ورود به بازار سهام پیشه خواهند کرد. عملکرد روزهای اخیر معامله‌گران نیز حکایت از غلبه احتیاط در میان سرمایه‌گذاران خرد و عمدتا حقیقی دارد.

بررسی‌های آماری نیز بر این موضوع تاکید می‌کند. در روزهای گذشته سهام کوچک و متوسط با استقبال بیشتری از سوی معامله‌گران واقع شده‌اند. در واقع آن دسته از نمادهایی که از ریسک اصلاح قیمت کمتری برخوردار بوده‌اند در لیست سهامداران قرار گرفته‌اند. سهام بزرگ و شاخص‌ساز با عنایت به اینکه معمولا با تغییر و تحولات متغیرهای بیرونی، واکنش‌های سریع‌تری نشان می‌دهند، در این روزها زیر سایه سهام کوچک قرار گرفتند تا ریسک‌پذیری بازار سهام در این روزها به حداقل برسد. افزایش تب‌‌و‌تاب نمادهای بزرگ را می‌توان ناشی از ریسک‌های سیاسی جست‌وجو کرد که بر سهامداران این موضوع مبرهن شده است. با توجه به ریسکی که سهام بزرگ در دل خود دارند، به نظر می‌رسد این اقبال تداوم یابد و سهامی که با اصلاح بیشتری مواجهه بوده‌اند به‌مرور در صف خرید قرار خواهند گرفت.

بررسی‌ها نشان می‌دهد نسبت قیمت به سود (P/E) بازار اکنون به ۶.۹ واحد رسیده است، که این نسبت حتی از میانگین اوایل تابستان کمتر است. این نسبت یکی از معیارهای مهم ارزش‌گذاری سهام است. به نظر می‌رسد در صورت کاهش ریسک‌های سیستماتیک بازار، این نسبت افت محسوس کنونی را جبران کند. ظواهر امر حکایت از این دارد که فعلا قرار نیست تنش‌ها در خاورمیانه کاهش پیدا کند. با وجود برخی تلاش‌ها برای مدیریت تنش‌ها، اما بازارهای مالی چشم به تنش‌های بین‌المللی دوخته‌اند. بنابراین ترسیم چشم‌انداز مشخص از آینده بازارها عملا امکان‌پذیر نیست.