براساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، اندازه بازار اوراق بهادار که شامل مجموع ارزش بازار سهام، بدهی و ارزش صندوق‌های قابل معامله است، در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۴ برابر شد. اندازه این بازار از ۳/ ۱۵۰۹۳ هزار میلیارد ریال در ۶ ماهه نخست سال ۹۸ به ۱/ ۷۸۹۲۲ هزار میلیارد ریال در ۶ ماهه امسال رسید. اندازه این بازار در ۱۲ماهه سال ۹۸، حدود ۸/ ۲۶۱۴۹ هزار میلیارد ریال بود.

همچنین در ۶ماهه امسال، مجموع تامین مالی از طریق بازار سرمایه با رشد ۶برابری نسبت به ۶ماهه نخست سال ۹۸ مواجه شد. این میزان از فروردین تا شهریور سال ۹۹، به ۰/ ۳۲۶۹ هزار میلیارد ریال رسید که در مدت مشابه سال قبل، ۵/ ۴۸۴ هزار میلیارد‌ریال بود. ارزش صندوق‌های قابل معامله که شامل ارزش این صندوق در بازارهای بورس، فرابورس، ‌بورس کالا و بورس انرژی است هم رشد ۵/ ۳۹۸ درصدی را به ثبت رساند که نیمه نخست امسال به ۶/ ۶۱۹ هزار میلیارد ریال رسید. این میزان در ۶ماهه نخست سال ۹۸، ‌حدود ۳/ ۱۲۴ هزار میلیارد ریال بود.

براساس این گزارش شاخص کل در بازار بورس اوراق بهادار تهران در نیمه نخست سال گذشته ۳۰۲۱۰۴ میلیارد واحد را ثبت کرد که نسبت به ۱۵۹۵۱۶۰ میلیارد واحد مدت مشابه امسال با رشد ۴۲۸ درصدی مواجه شد. ارزش بازار سهام نیز در این بخش در نیمه نخست امسال با رقم ۹/ ۶۰۰۳۵ هزار میلیارد ریال بسته شد و رشد ۵/ ۴۴۳ درصدی را به ثبت رساند. این میزان در نیمه نخست سال ۹۸ حدود ۴/ ۱۱۰۴۵ هزار میلیارد ریال بود.

در ۶ ماهه سال۹۸، حجم معاملات در بورس ۶/ ۴۸۶  میلیارد سهم بود که در نیمه نخست امسال به ۰/ ۱۰۹۰ میلیارد سهم رسید و رشد ۰/ ۱۲۴ درصدی را ثبت کرد.

در این مدت همچنین، میزان ارزش معاملات در این بازار ۸ برابر شد به نحوی که از ۶/ ۱۴۴۵ هزار میلیارد ریال ۶ ماهه سال ۹۸ به ۷/ ۱۴۲۰۶ هزار میلیارد ریال در مدت مشابه امسال رسید.

براساس این گزارش، شاخص کل بازار فرابورس از ۴۰۱۷ واحد در نیمه نخست سال ۹۸ به ۱۷۵۹۹ واحد در نیمه نخست سال ۹۹ رسید و رشد ۱/ ۳۳۸ درصدی را ثبت کرد.

در مدت مذکور سال ۹۸، ارزش بازار سهام فرابورس با رشد ۳/ ۴۲۲ درصدی از ۷/ ۳۱۲۷ میلیارد ریال به ۲/ ۱۶۳۳۶ میلیارد‌ریال رسید. همچنین در مقایسه نیمه نخست سال ۹۸ و ۹۹، ارزش بازار بدهی فرابورس نیز رشد ۰/ ۱۵۸ درصدی را در کارنامه خود ثبت کرد؛ از ۹/ ۶۹۶ میلیارد ریال به ۰/ ۱۷۹۸ میلیارد ریال.