شماره روزنامه ۶۱۰۴
|

  • ثبت خریدهای اعتباری شمش در بازار فیزیکی

    دنیای اقتصاد -نسیم نوحه‌خوان: عرضه شمش در تالار صنعتی بورس‌کالا به بالاترین میزان طی چهارماه اخیر رسیده است که این موضوع نشان می‌دهد ناترازی برق در واحدها و کارخانه‏‏‌های فولادی به اتمام رسیده و قیمت این محصول میانی زنجیره فولادی افزایش ۱.۴درصدی را به ثبت رسانده است. واحدهای پایین‌دستی این زنجیره با وجود کمبود نقدینگی به صورت اعتباری مواد اولیه مصرفی خود را خریداری کردند و با انبارسازی به پیشواز پاییز همراه با آغاز قطعی برق می‏‏‌روند.
  • تقویت فرضیه سقوط «سنگ‏‏‌آهن»

    دنیای اقتصاد -هاجر شادمانی: با ناکامی صعود آرام حلقه اول زنجیره فولاد در کانال ۹۰دلاری، فرضیه سقوط بهای سنگ‌‌‌آهن تقویت شد. به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، داده‌‌‌های جهانی نشان می‌دهد، در معاملات روز گذشته (دوشنبه، ۱۶سپتامبر ۲۰۲۴)، قیمت محموله‌‌‌های سنگ‌آهن با محتوای آهن ۶۲درصدی دوباره به سمت ۹۲دلار کاهش یافت. این در حالی است که بعد از سقوط بهای سنگ‌‌‌آهن به کانال ۹۰دلاری در روزهای ابتدایی سپتامبر، قیمت‌های آتی سنگ‌‌‌آهن در روز پنج‌شنبه، ۱۲سپتامبر به بیش از ۹۳ دلار در هر تن، افزایش یافت و به بالاترین حد خود در بیش از یک‌هفته منتهی به آن روز رسید.
  • چشم‌انداز طلایی سکه بورسی

    دنیای اقتصاد -هاجر شادمانی: رکورد‏‏‌شکنی قیمتی اخیر هر اونس طلا در بازارهای جهانی، به دنبال تاثیرپذیری از دو مولفه مهم بین‌المللی، سطح قیمت‌ها و حجم معاملات در بازار مالی بورس‌کالای ایران را تحت‌تاثیر قرار داد؛ به‌طوری که همزمان با ورود سکه فیزیکی (تمام سکه امامی) به کانال ۴۴میلیون تومانی، بهای سکه بورسی در معاملات اولین روز هفته جاری (شنبه ۲۴شهریور)، در بازار مالی بورس‌کالای ایران، در همین محدوده (مرز ۴۴میلیون تومان) قرار گرفت. به این ترتیب، سکه بورسی همزمان با ادامه روند صعود تابستانی خود، ابتدای هفته جاری، قله جدید قیمتی را در شهریورماه ۱۴۰۳ فتح کرد. بازدهی سکه بورسی در ۲۵روز سپری‌شده از شهریور (فاصله اول تا ۲۵ شهریور)، حول و حوش ۳.۵‌درصد بود.

بیشتر

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر