شماره روزنامه ۶۰۴۷
|

  • سودآوری؛ ضرورت صرفه‏‏‌جویی انرژی

    دبیر انجمن انرژی‏‏‌های تجدیدپذیر معتقد است اصلاح الگوی مصرف، بهینه‏‏‌سازی مصرف انرژی در کشور و رونق بازارهای صرفه‏‏‌جویی نیازمند آن است که نرخ انرژی در کشور منطقی شود. تا زمانی که نرخ انرژی در کشور دستوری و پایین تعیین شود، از کارآیی ابزارهای نوین مالی نیز کاسته می‌شود و عدم‌بازگشت سرمایه صرف‌شده در بخش صرفه‏‏‌جویی مانع استمرار اجرای پروژه‏‏‌های بهینه‏‏‌سازی مصرف انرژی در کشور می‌شود.
  • رونمایی از ابزار دوسر برد

    روز گذشته مراسم رونمایی از بازار بهینه‌‌‌سازی انرژی و محیط‌زیست با حضور جواد اوجی وزیر نفت، مجید چگنی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، علی نقوی مدیرعامل بورس انرژی و جمعی از مدیران ارشد صنعت گاز برگزار شد.
  • رونق رینگ فولاد در آستانه تعیین رئیس

    دنیای اقتصاد-نسیم نوحه‏‏‌خوان: افزایش انتظارات تورمی تحت‌تاثیر وضعیت سیاسی کشور، محصولات فولادی را گران کرد، این در حالی است که این بخش با چالش‏‏‌های گوناگونی همچون کمبود نقدینگی و محدودیت تقاضا مواجه است و در حالی که رکود بر این صنعت سایه انداخته است، قیمت‌های پایه، از حلقه ابتدایی گرفته تا حلقه پایانی زنجیره، در حال افزایش است. در حالی که معاملات داخلی و صادراتی انواع محصولات از تب و تاب افتاده، تشدید قطعی برق در واحدهای تولیدی شرایط کار را بیش از پیش سخت کرده است و پیش‌بینی می‌شود طی هفته‏‏‌های آتی وضعیت بخش فولاد سخت‏‏‌تر شود؛ مگر آنکه دولت چهاردهم تصمیم‏‏‌های جدیدی را برای صنعت و به‌ویژه این بخش در دستور کار خود قرار دهد.
  • نفتا پرفروش‏‏‌ترین کالای رینگ داخل

    طی روز یکشنبه دهم تیرماه عرضه نفتا در رینگ داخلی و گاز مایع در رینگ بین‌الملل با استقبال خوب خریداران مواجه شد. این در حالی بود که تابلوی مشتقه برق بورس انرژی نیز با رشد در حجم و ارزش معاملات مواجه شد. به گزارش مدیریت ارتباطات بورس انرژی ایران، ارزش معاملات روزانه ثبت‌‌‌شده در این بازار طی روز یکشنبه دهم تیرماه به ۵‌هزار و ۱۳۳میلیارد ریال رسید که از این میزان برابر ۲‌هزار و ۲۰۹میلیارد ریال مربوط به فروش برق سلف در تابلوی مشتقه و برق سبز در تابلوی مشتقه برق سبز بورس انرژی ایران بود.

بیشتر

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر