شماره روزنامه ۶۱۱۱
|

  • فولاد ارزان؛ بلای جان اروپا

    دنیای اقتصاد -فاطمه بابالو: قیمت فولاد در بازارهای اروپایی به کمتر از قیمت تمام‌شده تولید رسیده است؛ زیرا بازار جهانی، مازاد عرضه دارد. فولادسازان اروپایی از مقامات تجاری درخواست کرده‌اند تا با افزایش صادرات فولاد چین مقابله کنند که این امر موجب شده است قیمت‌های اروپایی به پایین‌تر از هزینه تولید برسد. به گزارش فایننشال‌تایمز، تولیدکنندگان و نهاد اصلی تجاری اروپا گفتند که سیستم جدید و جامعی از تعرفه‏‏‌ها برای رسیدگی به اثرات مخرب ظرفیت مازاد جهانی بر بازار و محافظت از تولیدکنندگان داخلی که به دلیل تقاضای کم و هزینه‏‏‌های بالای انرژی آسیب دیده‏‏‌اند، موردنیاز است.
  • اتحاد غرب علیه چین معدنی

    ائتلاف ۱۴ دولت، شبکه تامین مالی پروژه‌‌‌های تامین مواد اولیه موردنیاز صنعت فرآوری را اعلام کرد. کشورهای غربی، آژانس‌‌‌های مالی توسعه و اعتبار صادراتی خود را به همکاری با صنایع خصوصی برای حمایت از پروژه‌‌‌های معدنی حیاتی هدایت می‌کنند تا کنترل بخشی را که برای صنایع با فناوری پیشرفته ضروری است از سلطه چین خارج کنند.
  • ابزار طلایی سرمایه‌گذاران خرد و‏‏‌ کلان

    مهدی فرهادی / تحلیلگر ارشد مالی
    با توجه به شرایط اقتصادی کشور و روند تورمی موجود، سرمایه‌گذاران تمایل دارند سرمایه و نقدینگی خود را به دارایی‌های غیرتورمی و با نقدشوندگی بالا تبدیل کنند تا از کاهش ارزش سرمایه خود پیشگیری کنند. با توجه به نوسان موجود در قیمت و ارزش برخی از دارایی‌ها که ریسک سرمایه‌گذاری را بالا می‌برد، سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند سرمایه خود را به دارایی‌هایی تبدیل کنند که ریسک کاهش ارزش در آنها پایین‌تر از سایر دارایی‌ها باشد که در بین دارایی‏های موجود در اقتصاد، طلا چنین خاصیتی دارد. در نتیجه اقبال عمومی برای تبدیل نقدینگی سرمایه‌گذاران، به‌ویژه اشخاص حقیقی (سرمایه‌گذاران خرد) به طلا به‌عنوان کالایی با دوام و درجه نقدشوندگی بسیار بالا، امری بدیهی و منطقی است.
  • تداوم بی‏‏‌رمقی معاملات میلگرد بورسی

    دنیای‌اقتصاد: ناترازی برق در زنجیره فولاد تا حد زیادی برطرف شده و این موضوع بر قیمت انواع محصولات فولادی تاثیر مستقیم گذاشته است. قیمت آهن‌اسفنجی رو به بهبود است و از طرفی میزان عرضه در بازار فیزیکی افزایش یافته و در پی آن قیمت این محصول میانی ۳۱۶تومان به ازای هر کیلوگرم کاهش داشته است.

بیشتر

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر