شماره روزنامه ۶۰۴۸
|

  • چشم‏‏‌انتظاری در بازار سیمان

    دنیای اقتصاد-هاجر شادمانی: تغییرات مربوط به همه مولفه‌‌‌های معاملاتی در بازار سیمان، از سایه نسبی رکود بر این بازار طی یک‌هفته اخیر خبر می‌دهد. بررسی و تحلیل داده‌‌‌های مربوط به حجم عرضه، تقاضا، قراردادهای معاملات و همچنین تغییرات مربوط به قیمت هر کیلو سیمان براساس اطلاعات ارائه‌شده از سوی بورس‌کالای ایران نشان می‌دهد که طی یک‌هفته گذشته، همه این مولفه‌‌‌ها با رشد منفی روبه‌رو شده‌‌‌اند که البته با توجه به شرایط جامعه طبیعی به نظر می‌‌‌رسد.
  • سودآوری؛ ضرورت صرفه‏‏‌جویی انرژی

    دبیر انجمن انرژی‏‏‌های تجدیدپذیر معتقد است اصلاح الگوی مصرف، بهینه‏‏‌سازی مصرف انرژی در کشور و رونق بازارهای صرفه‏‏‌جویی نیازمند آن است که نرخ انرژی در کشور منطقی شود. تا زمانی که نرخ انرژی در کشور دستوری و پایین تعیین شود، از کارآیی ابزارهای نوین مالی نیز کاسته می‌شود و عدم‌بازگشت سرمایه صرف‌شده در بخش صرفه‏‏‌جویی مانع استمرار اجرای پروژه‏‏‌های بهینه‏‏‌سازی مصرف انرژی در کشور می‌شود.
  • رونمایی از ابزار دوسر برد

    روز گذشته مراسم رونمایی از بازار بهینه‌‌‌سازی انرژی و محیط‌زیست با حضور جواد اوجی وزیر نفت، مجید چگنی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، علی نقوی مدیرعامل بورس انرژی و جمعی از مدیران ارشد صنعت گاز برگزار شد.
  • رونق رینگ فولاد در آستانه تعیین رئیس

    دنیای اقتصاد-نسیم نوحه‏‏‌خوان: افزایش انتظارات تورمی تحت‌تاثیر وضعیت سیاسی کشور، محصولات فولادی را گران کرد، این در حالی است که این بخش با چالش‏‏‌های گوناگونی همچون کمبود نقدینگی و محدودیت تقاضا مواجه است و در حالی که رکود بر این صنعت سایه انداخته است، قیمت‌های پایه، از حلقه ابتدایی گرفته تا حلقه پایانی زنجیره، در حال افزایش است. در حالی که معاملات داخلی و صادراتی انواع محصولات از تب و تاب افتاده، تشدید قطعی برق در واحدهای تولیدی شرایط کار را بیش از پیش سخت کرده است و پیش‌بینی می‌شود طی هفته‏‏‌های آتی وضعیت بخش فولاد سخت‏‏‌تر شود؛ مگر آنکه دولت چهاردهم تصمیم‏‏‌های جدیدی را برای صنعت و به‌ویژه این بخش در دستور کار خود قرار دهد.

بیشتر

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر