شماره روزنامه ۶۰۴۲
|

  • حرکت خلاف انتظار بازار فولاد

    دنیای اقتصاد-نسیم نوحه‏‏‌خوان: هفته نخست تابستان ۱۴۰۳ در حالی برای بخش فولاد رقم خورد که قیمت انواع محصولات زنجیره فولاد تحت‌تاثیر افزایش انتظارات تورمی در مسیر افزایشی قرار گرفت و این در حالی است که با آغاز خاموشی‏‏‌ها و تشدید قطعی برق در واحدهای تولیدی و طبق روال سال‌های گذشته باید با توجه به کاهش میزان تولید و تقاضا، قیمت‌ها نیز در سراشیبی قرار می‏‏‌گرفتند. از این‌رو بخش فولاد تابستان را برخلاف سال‌های گذشته آغاز کرد.
  • شاخص‏‏‌های کالایی صعودی شدند

    دنیای‌اقتصاد: در شرایطی که سرمایه‎گذاران به دنبال نشانه‌‌‌هایی از سیاست‌‌‌های جدید فدرال‌رزرو آمریکا در پی کاهش نرخ بهره هستند، روز جمعه قیمت اغلب کامودیتی‌‌‌ها در بازار جهانی افزایش یافت، به طوری که شاخص برنت وارد کانال ۸۵دلار به ازای هر بشکه شد. مس نیز در روز جمعه صعودی شد، در حالی که سیاست‌‌‌های جدید چین و همچنین کاهش موجودی انبار کارخانه‌‌‌های این کشور، این تصور را به وجود آورده است که قیمت فلز سرخ به کمترین میزان سه‌ماه اخیر خواهد رسید. در حالی قیمت فلزهایی همچون نفت، طلا و مس در روز جمعه افزایشی شد که پیش‌بینی می‌شود طی روزهای آتی روند قیمت‌ها معکوس شود.
  • قیمت لوب‏‏‏‏‌کات سبک کاهشی شد

    دنیای اقتصاد-نسیم نوحه‏‏‏‏‌خوان: بررسی بازار داخلی پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی طی هفته ابتدایی تیر ماه نشان می‌دهد که باتوجه به افت ۶۲‌درصدی میزان عرضه لوب‏‏‏‏‌کات سبک، قیمت پایه این محصول پالایشی نیز چیزی حدود ۳‌درصد کاهش را به‌ثبت رسانده است و به‌نوعی نبود رقابت در این بازار موجب شد تا میانگین قیمت موزون معاملات در این بازار نیز کاهشی باشد. این موضوع در حالی اتفاق‌افتاده است که نرخ نفت‌کوره سولفور بالا در بازار جهانی و همچنین بهای ارز در بازار آزاد افزایشی شدند.
  • ارزش معاملات روزانه بورس انرژی ۱۸‌هزار ‌میلیارد ‌ریالی شد

    به گزارش مدیریت ارتباطات بورس انرژی ایران ارزش معاملات روزانه انجام‌شده از این بستر معاملاتی طی روز دوشنبه چهارم تیر ماه به ۱۸‌هزار ‌میلیارد‌ریال رسید. ۷۶‌درصد از این ارزش‌‌‌‌‌آفرینی مربوط به معاملات حامل‌های انرژی در رینگ صادراتی بود؛ این در حالی است که در این روز رینگ داخلی و معاملات برق نیز از رونق خوبی برخوردار بودند و بازار اوراق‌بهادار بورس انرژی نیز میزبان معاملات صندوق سرمایه‌گذاری پروژه بود.

بیشتر

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر