شماره روزنامه ۶۰۳۹
|
آرشیو روزنامه شماره ۵۹۹۸ دنیای اقتصاد

اخبار بازرگانی - روزنامه شماره ۵۹۹۸

  • زاویه نگاه چینی در تجارت

    دنیای اقتصاد: چین پس از تجربه چندین سال‌رشد با یک طرح بلندپروازانه تحت‌عنوان «ابتکار کمربند و راه» تلاش‌کرده تا نقش پررنگ‌تری در بازارهای جهانی ایفا کند. چین با ایجاد منافع مشترک با دیگر کشورها (به‌خصوص کشورهای با درآمد متوسط و کم‌درآمد) علاوه‌بر توسعه بازارهای خود منافع سیاسی کسب می‌کند. در مورد میزان موفقیت چین در اجرای طرح «ابتکار کمربند و راه» نظرات متفاوتی وجود دارد، اما عمده نظراتی که محققان به آن دسترسی دارند، از زاویه نگاه پژوهشگران غربی است. بیش از ۱۰‌سال پس از شروع به‌کار طرح «ابتکار کمربند و راه» مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی ایران سندی منتشر کرده که توسط سیاستگذاران چینی در مورد این طرح بلندپروازانه تدوین شده‌است.
  • افزایش صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی

    دنیای‌اقتصاد: قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی با مقایسه بین سال‌های‌۱۴۰۱ و ‌۱۴۰۲ از افزایش ۲۳‌درصدی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی به لحاظ ارزشی و رشد ۱۲‌درصدی از نظر وزنی در سال‌گذشته خبر داد.
  • ریسک‌های سیاسی بازرگانان پوشش داده می‌شود

    دنیای‌اقتصاد: رئیس صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: صندوق ضمانت صادرات ایران ریسک‌های سیاسی که بیمه‌‌‌‌‌های تجاری تقبل نمی‌کنند را پوشش می‌دهد به‌طوری‌که اگر کشوری ایران را تحریم کرد، خسارت تجار جبران و دعاوی بین‌المللی ارائه می‌شود.
  • ارتقای تجارت ایران و صربستان با تشکیل شورای مشترک بازرگانان

    دنیای‌اقتصاد: رئیس اتاق ایران با اشاره به پیشنهاد این اتاق مبنی‌بر تشکیل شورای مشترک بازرگانان ایران و صربستان، گفت: تشکیل این شورا ارتقای همکاری‌های تجاری دو کشور را تسریع خواهد کرد. رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، گفت: بخش‌خصوصی و اتاق ایران، برنامه‌‌‌‌‌‌ریزی جدی برای ارتقای بیشتر روابط تجاری با کشورهای مختلف دنیا به‌ویژه کشورهای دوست و شرکای اقتصادی خود دارد.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر