واکنش وزیر راه به حکم جدید دیوان عدالت درباره قیمت بلیت هواپیما

مهرداد بذرپاش در نشست خبری مشترک اعضای دولت سیزدهم در رابطه با حکم جدید دیوان عدالت اداری مبنی بر سلب اختیار از وزارت راه در قیمت گذاری بلیت هواپیما گفت: متاسفانه اتفاق تلخی که در روزهای گذشته رخ داده است دیوان عدالت اداری با استناد به احکام برنامه پنجم توسعه رای را صادر کرده که بر اساس آن از وزارت راه برای قیمت گذاری بلیت هواپیما سلب اختیار شده است.

وی گفت: ما امروز برنامه ششم توسعه را هم پشت سر گذاشته‌ایم و در سال ابتدایی برنامه هفتم توسعه هستیم و استناد به احکام برنامه پنجم توسعه در شرایط فعلی که در برنامه هفتم هستیم دور از انتظار است.

خبر مرتبط
واکنش وزیر راه به آزادسازی نرخ بلیت هواپیما/چند هزار میلیارد یارانه سوخت پرداخت می شود؟

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حکم دیوان عدالت اداری درباره آزادسازی نرخ بلیت هواپیما، گفت: دیوان عالی عدالت اداری در حالی رأی به آزادسازی داد که سالیانه ۲۵۰ هزار میلیارد ریال هزینه یارانه سوخت به ایرلاین‌ها داده می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: امروز حدود شش سال از برنامه پنجم گذشته است و متاسفانه با این حکم جدید دیوان عدالت شاهد رشد بسیار بالایی در قیمت بلیت هواپیما هستیم، ما نمی‌توانیم به مردم ظلم کنیم چراکه وظیفه دولت ایجاد مکانیزم قیمت گذاری مناسب برای ایجاد تعادل در قیمت است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.