چالش جدید اپل با اتحادیه اروپا

چنین اتهامی سازنده آیفون را در معرض جریمه ای کلان قرار می دهد.کمیسیون اتحادیه اروپا که به عنوان رگولاتور فناوری و آنتی تراست منطقه فعالیت می کند، پس از انجام تحقیقی در ماه مارس، یافته های اولیه خود را به اپل ارسال کرده است. این اتهام نخستین بار توسط کمیسیون اتحادیه اروپا و تحت قانون بازارهای دیجیتال علیه اپل مطرح شد. قوانین مذکور برای کنترل شرکت های بزرگ فناوری و تضمین امکان فعالیت برای رقبای کوچکتر ایجاد شده است. کمیسیون اتحادیه اروپا تا مارس سال آینده میلادی فرصت دارد تصمیم نهایی خود را اعلام کند.

مارگارت وستاگر، کمیسر رقابت اتحادیه اروپا نیز به چالش هایی در قوانین جدید اپل اشاره کرد. او در کنفرانس خبری گفت: ما معتقدیم قوانین جدید آنها به توسعه دهندگان اپلیکیشن ها اجازه نمی دهد آزادانه با کاربران خود ارتباط برقرار کنند و قرارداد ببندند.

خبر مرتبط
اپل رکورد جدید ثبت کرد

با ادامه بهبود اعتماد سرمایه‌گذاران نسبت به شرکت اپل، سهام‌های این غول فناوری آمریکایی طی امروز سه‌شنبه (۲۲ خرداد) و برای نخستین‌بار از دسامبر با رکورد روزانه جدید همراه شد.

کمیسیون اعلام کرد اپل تحت قوانین خود فقط از طریق لینک های خارجی به توسعه دهندگان اجاره فعالیت می دهد. این بدان معناست که توسعه دهندگان می توانند لینکی به خارج از اپ استور را نمایش دهند که مشتریان را به وب سایتی راهنمایی می کند که در آنجا قرارداد حق عضویت و اشتراک بسته می شود.

همچنین این کمیسیون از هزینه هایی که اپل برای تسهیل خرید اولیه مشتری جدید توسط توسعه‌دهندگان از طریق اپ استور دریافت می‌کند، انتقاد کرده است. اپل اعلام کرد در ماه های گذشته تغییراتی برای پیروی از قانون بازارهای دیجیتال انجام داده است.

خبر مرتبط
ارزش خالص انویدیا به اپل رسید / «هوانگ» سیزدهمین مرد ثروتمند جهان شد

افزایش اشتیاق برای هوش مصنوعی و افزایش تقاضا برای تراشه‌های کامپیوتری سبب شد ارزش خالص انویدیا به اپل برسد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.